299 .- San Vicente de Piedrahita - Riu De Cortes - Fuentes Calientes

Photo of299 .- San Vicente de Piedrahita - Riu De Cortes - Fuentes Calientes Photo of299 .- San Vicente de Piedrahita - Riu De Cortes - Fuentes Calientes Photo of299 .- San Vicente de Piedrahita - Riu De Cortes - Fuentes Calientes

March 21, 2024

near San Vicente, Valencia (España)

Ruta circular desde San Vicente pasando por:
- Fuentes Calientes (10.5 km)
Excursió de gran bellesa paisatgística amb un punt d'aventura salvatge que a la gent aventurera no decebrà.
Aparquem dins del poble i agafem el camí del cementiri on trobem un heliport i un panel informació del sender homologat PR-CV 111.2 que seguim en direcció cap Cortes d'Arenós. Aquest sender està perfectament senyalitzat. Arribem a un mirador natural del Barranc del Mas del Camí. Més endavant ens trobem l'opció de visitar la Cueva Roya, una cavitat entre un cingles de color vermellós. Entre una fantàstica pineda arribem al paratge de Fuentes Calientes on hi ha una font.
El sender homologat ens duu al Mas de la Marquesa. Ací abandonem el sender homologat i ens dirigim a una altre mas també en ruïnes, el Mas de Pozo Estrecho.
A partir d'ací comença l'autèntica aventura, baixem cap a la llera del riu de Cortes d'Arenós que avui va totalment sec. Descendim per la llera envoltats d'un paisatge molt bonic, fem algunes desgrimpades i sortegem algun tram d'esbarzers però tot plegat sense dificultat. Entrem en una part més estreta on es forma una gorja molt xula, el paratge de Los Pozos Negros o Los Cobos. Ací hem d'extremar la prudència perquè ens trobem una marmita trampa que hem de superar per l'esquerra amb cura de no relliscar. També trobem alguna desgrimpada una mica més complicada però superable. En un punt del descens hi ha un ràpel de 7 metres evitable per l'esquerra sense cap complicació. Eixim de la part de la gorja i a la nostra dreta trobem la Font de la Coveta on raja l'aigua. Als pocs metres a la nostra esquerra agafem un camí que ens duu al Masico de la Hoz.
Ara comencem la tornada cap al poble seguint principalment una bona pista de terra passant per la Font de la Canaleta i el Cerrito.
Una excursió realment bonica pel mig una enorme pineda i uns indrets ben bonics.

plaça l'esglessia

dreta

PictographTree Altitude 2,731 ft

carrasca centenaria

poblat del cerrito

font de la canaleta

PictographPicnic Altitude 2,588 ft

area recreativa

travessem crta cap a la dreta

PictographPavement ends Altitude 2,585 ft

deixem crta

recte, camí de la casa de l'oli

PictographLake Altitude 2,613 ft

mas de pozo estrecho

dreta pista

esquerra

dreta cap al mas de la marquesa