Dolomitas - 28072012 Pico di Vallandro - Dürrenstein 2839m.

Photo ofDolomitas - 28072012 Pico di Vallandro - Dürrenstein 2839m. Photo ofDolomitas - 28072012 Pico di Vallandro - Dürrenstein 2839m. Photo ofDolomitas - 28072012 Pico di Vallandro - Dürrenstein 2839m.

March 13, 2022

near Cimabanche, Veneto (Italia)

El Picco di Vallandro és un dels cims més bonics de les Dolomites pel que fa al panorama que es pot gaudir des del seu cim, des d'on es veu gran part de les Dolomites i una part dels Alps fronterers amb Austria.
Durant tot el recorregut ens acompanya la fabulosa Croda Rossa d'Ampezzo, el Monte Cristallo, i a l'est la Croda del Becco i al tram final les 3 Cime di Lavaredo.

Sortim des del parking de Prato Piazza, on s'arriva amb cotxe pagant peatge de 10€ x cotxe, abans de les 10 del matí, a partir d'aquesta hora l'accés es fa amb naveta també de pagament.
Des del parking de Prato Piazza agafem la pista nr. 37 cap a Rifugio Prato Piazza, girem a l'esquerra i agafem el corriol nr. 40 ja fins el pic, sensa treva i en forta pendent arrivem al seu avant cim, fem una curta desgrimpada, uns 3 o 4 mtrs., passem per un tram exposat amb una cadena per seguretat i enfilem amb precaució, degut a la degradació del sòl, una curta pujada fins el cim coronat per una creu i amb unes vistes ESPECTACULARS !!
La major part del camí es per corriol sensa arbres, per tant és recomable no fer-ho a les hores centrals del dia.

Temps total 4:30 hrs.
Punts propers Rif. Prato Piazza i Rif. Vallandro.

Salut i muntanya !!

**********************

El Picco di Vallandro es una de las cimas más bonitas de las Dolomitas en cuanto al panorama que se puede disfrutar desde su cima, desde donde se ve gran parte de las Dolomitas y una parte de los Alpes fronterizos con Austria. Durante todo el recorrido nos acompaña la fabulosa Croda Rosa de Ampezo, el Monte Cristallo, y al este la Croda del Becco y el tramo final las 3 Cimas di Lavaredo.
Salimos desde el parking de Pratto Piazza, donde se llega en coche pagando peaje de 10€ x coche, antes de las 10 de la mañana, a partir de esa hora el acceso se hace con naveta también de pago. Desde el parking de Pratto Piazza tomamos la pista nr. 37 hacia Rifugio Prato Piazza, giramos a la izquierda y tomamos el sendero nr. 40 ya hasta el pico, sin tregua y en fuerte pendiente llegamos a su antecima, hacemos una corta destrepada (3 o 4 mts)9, pasamos por un tramo expuesto con una cadena por seguridad y subimos con precaución, debido a la degradación del suelo, una corta subida hasta el pico cima coronada por una cruz y con unas vistas ESPECTACULARES !! La mayor parte del camino es por sendero sin árboles, por tanto es recomendable no hacerlo en las horas centrales del día.

Tiempo total 4:30 hrs.
Puntos de apoyo Rif. Prato Piazza i Rif. Vallandro.

Salud y montaña!!

Vistes

Font

Vistes

Fem una pausa per agafar forces abans d'arrivar al cim tot contemplant aquest mar de muntanyes.

PictographMountain pass Altitude 9,211 ft

Pas amb cadena

Fem una desgrimpada aprox. 3m. i arrivem al pas amb cadena, és exposat pero no perillós, hi ha una cadena per donar seguretat. A partir d'aqui iniciem l'última pujada, extremar precaució degut a l'erosió del camí.

Photo ofDurrenstein - Pico di Vallandro 2839m. Photo ofDurrenstein - Pico di Vallandro 2839m. Photo ofDurrenstein - Pico di Vallandro 2839m.

Durrenstein - Pico di Vallandro 2839m.

Vista a 360º sobre les Dolomites i part dels Alps fronterers. Per això és considerat com un dels millors pics panoràmics de les Dolomites.