26- AROTA Amasya Merzifon Bakırçay Yürüyüş Parkuru

Photo of26- AROTA Amasya Merzifon Bakırçay Yürüyüş Parkuru Photo of26- AROTA Amasya Merzifon Bakırçay Yürüyüş Parkuru Photo of26- AROTA Amasya Merzifon Bakırçay Yürüyüş Parkuru

October 31, 2021
October 2021

near İnalanı, Amasya (Türkiye)

Arabalarımızı park edip anayoldan Derealan Köyü yoluna döner dönmez sağa orman içine Bakırçay vadisine giriyoruz. 21 km lik rotamızın tamamı orman içi ve %95 i de toprak yoldan oluşmaktadır İlk çeşmemiz yaklaşık 4km ileride yer almaktadır. Vadi adındanda anlaşılacağı üzere tarih boyunca bakır rezervlerinin bol olduğu bir yer olmuştur. Bunun izlerine sık sık rastlıyoruz. Ocaklardan artan kömür cüruflarının oluşturduğu ufak tepeler dere kenarlarında yer almaktadır. Yer yer maden aramak için açılan büyü boşluklardan geçerek bir sürpriz ile karşılaşıyoruz. Orman içinde bir kaplıca. Bu kaplıcada önceden hazırlıklı geldi iseniz biraz dinlenebilirsiniz. Kaplıcaya kadar 500 metre indikten sonra artık tırmanmanın vakti geldi deyip vadiden ayrılarak yokuşa doğru tırmanmaya başlıyoruz. 250 metrelik yüksek eğimli bir tırmanıştan sonra geniş bir düzlüğün köşesindeki çeşmeninbaşında yemek ve ihtiyaç molası verebilirsiniz. Bu nokta aynı zamanda km olarak da rotanın tam ortasına denk gelmektedir. Moladan sonra tırmanmay devam ediyoruz. Fakat tatlı bir yokuş :) bizi beklemekte. 10 km uzunluğunda ve 250 metre yüksekliğindeki bu yürüyüşümüzde mağara ve çeşmelerin yanından geçiyoruz. Rotamızın sonuna doğru 1650 metrelere yaklaştığımız bu alanda müthiş bir şehir manzarası bizi beklemekte. Bu alanda biraz dinlendikten sonra hemen aşağıdaki arabalarımızda gezimiz sonlanmaktadır.

PictographThermal waters Altitude 3,898 ft

Çeşmenin başı durup dinlenmek ve yemek molası vermek için ideal bir yer.

PictographFlora Altitude 4,840 ft

Rotamızda sık sık manzara alanları yer almakta ise de arada bir 3-5 dakika durup manzaraya ekstra bir dalmak gerekiyor.

PictographCave Altitude 4,872 ft

Bu noktada buz gibi soğuk suyu olan bir çeşme yer almaktadır.Ve tabii çeşme oluncada etrafta kirlilikte kaçınılmaz oluyor :(

Vericilerin olduğu bir alana çıktık. Bu yol aynı zamanda asfalt bir yol. Çıkışımız bitti artu-ık inişteyiz.

Bu alan Merzifonlular için aynı zamandabir piknik alanı. Nedeni ise Merzifon manzarası altındaki pikniğin ayrı bir lezzetinin olması.

• Photo of Yaşar Güzel. Merzifon Doğa ve Tarih Gezginleri
    Yaşar Güzel. Merzifon Doğa ve Tarih Gezginleri Nov 8, 2021

Ben Yaşar Güzel.Bakırçay vadisindeki rotada 10 yıldır yürüyorum Merzifon Doğa Gezginleri gurubumla.Muhteşem bir parkur.Rehberliğimde,Amasya İl Turizm Müdürlüğü görevlileri Sayın Gültekin Emir ve Sayın Burak Altınsoy aracılığıyla bu parkur kayıt altına alınmıştır.