242 - Puig d'Esquers - Coll de la Serra - Vilamaniscle. 100 cims FEEC

Photo of242 - Puig d'Esquers - Coll de la Serra - Vilamaniscle. 100 cims FEEC Photo of242 - Puig d'Esquers - Coll de la Serra - Vilamaniscle. 100 cims FEEC Photo of242 - Puig d'Esquers - Coll de la Serra - Vilamaniscle. 100 cims FEEC

March 14, 2020
March 2020

•   4.5 2 Reviews

near Raval de la Font, Catalunya (España)

La valoració de la dificultat de la ruta a Wikiloc, sempre es tècnica.
Per la dificultat física cal tenir en compte distancia i desnivell.
Els Waypoints marquen les cruïlles i punts d'interès de la ruta.
Track corregit amb l'aplicació de Garmin Base Camp.

APROXIMACIÓ: Des de Garriguella agafem la carretera a Vilamaniscle i després el camí en perfecte estat, fins al Coll de la Serra.

DIFICULTAT TÈCNICA : Fàcil. Ruta per corriols fàcils i per pista sense cap problema.

RUTA : Ruta en que farem el cim del Puig d'Esquers, inclòs a la llista de 100 de la FEEC.

Sortim del Coll de la Serra pel camí ample. Al cap de poc, agafem un corriol amb les marques de pintura groga que marquen els corriols dels cims.
Passem el torrent i seguim el corriol a l'esquerra que ens porta a les ruïnes del'ermita de Sant Martí de Vallmala.

Seguim el corriol i arribem al cim on trobem una caseta amb antenes, un parallamps i un vèrtex geodèsic.
Comencem a baixar pel mateix corriol i quan arribem al camí ample el seguim fent una petita circular.
Al arribar al torrent agafem el corriol que hem fet de pujada.
Viquipèdia:

El puig d'Esquers de 606 metres ,és una muntanya doble que està situada entre els termes municipals de Colera i Llançà, a l'Alt Empordà. És una muntanya amb una visió excepcional de la plana empordanesa, així com de les petites valls que hi ha entre els últims contraforts muntanyencs i el mar (Llançà, Colera, Garbet), cosa que va fer que s'hi construís una caseta de vigilància per als incendis. Als seus vessants, hi trobem diferents monuments megalítics, així com les esglésies romàniques de Sant Miquel de Colera i Sant Martí de Vallmala

Aquest cim està inclòs al llistat dels 100 cims de la FEEC.[1]

PictographIntersection Altitude 594 ft

Corriol dreta.

PictographRuins Altitude 722 ft

Mas Guanter.

PictographIntersection Altitude 994 ft

camí ample.

Puig d'Esquers.

Senyal groc del camí del cim

PictographIntersection Altitude 965 ft

Coll de la Serra.

• Photo of elebben
    elebben Oct 4, 2020

Ruta perfectamente indicada como siempre, vistas espectaculares, nos ha encantado

• Photo of miquelseu
    miquelseu Oct 5, 2020

Gràcies por la valoración y el comentario elebben. Me alegro que te gusten mis rutas.😀😀😀

• Photo of joanmolamolt
    joanmolamolt May 2, 2022

Dissabte 30 d'abril la vam fer. Primavera florida. Sense calor. Molt agradable.
    Gràcies.

Salut

• Photo of miquelseu
    miquelseu May 10, 2022

Gràcies perla valoració i el comentari Joan 😀😀😀 Salud

• Photo of Santiverd
    Santiverd Dec 28, 2022

28/12/22 hem fet aqueta ruta i molt bé, només cal dir que el primer corriol cal que es faci manteniment ja que està fet malbé per la resta cap problema. Perfecte.