Photo of240523 💯Cims(E) ' La Fita Alta ',Poblat ibèric del Tossal de les Tenalles i Sidamon des de Miralcamp Photo of240523 💯Cims(E) ' La Fita Alta ',Poblat ibèric del Tossal de les Tenalles i Sidamon des de Miralcamp Photo of240523 💯Cims(E) ' La Fita Alta ',Poblat ibèric del Tossal de les Tenalles i Sidamon des de Miralcamp

May 23, 2024
May 2024

near Miralcamp, Catalunya (España)

Ruta circular des de Miralcamp passant per:
- Pantà de la Bassella (1.5 km) - Tossal de l'Infern (2.5 km) - La Fita Alta (8.0 km) - Poblat ibèric del Tossal de les Tenalles (8.5 km) - Sant Bartomeu de Sidamon (11.0 km) - Pantà de la Serra (13.8 km)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Track gravat amb el Wikiloc. Per veure les fotos d'aquesta ruta aneu a :
💯Cims(E) "La Fita Alta" 23-05-24

PREVI : Vull esmentar que tot el que podeu llegir en aquest resum està escrit per algú que bassa tots els projectes en l’ús de la tecnologia . Per aquest motiu, sinó porteu track o no coneixeu molt bé la zona cal que ho tingueu molt en compte ja que la meva valoració tècnica dona per descomptat l’ús de GPS.
També aconsello que si un track té 3 anys o més, es tingui cura llegint els comentaris i a ser possible es comprovi ruta amb una d’actual ja que els camins poden restar perduts o embrossats. Com més “atípica” sigui la ruta més cal tenir-ho en compte. Segons quin autor pot donar més garanties que d’altres, però el temps passa per tothom ......

Seguint aquest pensar, quan marco un waypoint intento destacar un lloc interessant més que anar enumerant les cruïlles i bifurcacions tema que al meu parer ja ens resolt el GPS. Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector sàpiga el que es trobarà el dia que faci la ruta.

IMPRESSIÓ : Ruta de SENDERISME valorada com a "FACIL" tot i que cal esmentar la manca de senyalització especifica. Podríem dir que "molt fàcil".
Aquesta caminada ens permet assolir un 100 Cims Essencial de la llista de la FEEC i poc més . Resulta curios de veure que en aquest lloc que sembla sec hi ha força aigua ( moltes basses i canals de rec ) cosa que permet el conreu que a la primavera mostra la seva millor imatge. A l'estiu millor no fer la ruta ja que no recordo cap arbre en tot el recorregut. El circuit és totalment ciclabe .

APROXIMACIÓ : A Miralcamp, inici de la caminada, trobem lloc per deixar els cotxes.
Ara des de l’App del Wikiloc podem, prèvia descarrega del track, trobar la manera d’arribar a l’inici de la ruta. Aquesta nova eina resulta molt útil tot i que en algun lloc del Pirineu , i fora de les carreteres, ens ha fallat.

ORIENTACIÓ : ( Fàcil ) Cap problema amb GPS. Trobem molt pals indicadors de recorregut per la zona que ens permeten orientar-nos fàcilment.

DIFICULTAT FÍSICA : ( Molt Fàcil )

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Molt Fàcil )

PASSOS PERILLOSSOS : ( Cap )

DESCRIPCIÓ : Els waypoints junt amb les fotos, pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Tot pista ( asfalt als pobles ). Nomes del km 6 al 7 caminem per un senderó paral·lel a la pista. Per apropar-nos al poblat iberic , crec que no val la pena, anem i tornem de la pista sense camí definit .

COBERTURA GPS i MÒBIL : GPS sense problemes. Movistar dona cobertura telefònica i de dades.

MENJAR : Hem dinat a Juneda . Bar Restaurant El Torrent, lloc molt concorregut. Menú feiner de 14,5€ Cuina clàssica , bon tracte.

AIGUA : No recordo cap font. Pot sr a Sidamon hi ha algun bar .....

ALTRES DADES : Avui anàvem 14 caminadors sense massa parades.
Avui en dia resulta molt més còmode l'ús del mòbil que el del GPS, tot i certa dependència de les dades mòbils ,la lentitud per retrobar la posició quan et mous i de no poder aprofitar cartografia més especifica de muntanya que podem tenir al GPS però que cada cop es queda més obsoleta.

POSSIBLES VARIANTS : Podem iniciar la ruta en altres pobles. De fet anem trobant pals indicadors de diferents recorreguts. Si volem ens podem estalviar la visita a Sidamón , escurçant la caminada 2 km .

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica, tal com esmenta el Wikiloc. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.

PictographLake Altitude 1,004 ft

01 Pantà de la Bassella 23-05-24

PictographIntersection Altitude 915 ft

02 camp de cereals 23-05-24

PictographSummit Altitude 962 ft
Photo of03 100 Cims (E) 'La Fita Alta' 23-05-24 Photo of03 100 Cims (E) 'La Fita Alta' 23-05-24 Photo of03 100 Cims (E) 'La Fita Alta' 23-05-24

03 100 Cims (E) 'La Fita Alta' 23-05-24

Photo of04 Tossal de les tenalles (poblat ibèric) 23-05-24 Photo of04 Tossal de les tenalles (poblat ibèric) 23-05-24 Photo of04 Tossal de les tenalles (poblat ibèric) 23-05-24

04 Tossal de les tenalles (poblat ibèric) 23-05-24

PictographPanorama Altitude 935 ft
Photo of05 observatori guerra civil 23-05-24 Photo of05 observatori guerra civil 23-05-24 Photo of05 observatori guerra civil 23-05-24

05 observatori guerra civil 23-05-24

PictographReligious site Altitude 788 ft
Photo of06 Sant Bartomeu de Sidamon 23-05-24 Photo of06 Sant Bartomeu de Sidamon 23-05-24 Photo of06 Sant Bartomeu de Sidamon 23-05-24

06 Sant Bartomeu de Sidamon 23-05-24

07 pantà de la Serra 23-05-24

PictographCar park Altitude 933 ft

08 Miralcamp 23-05-24

• Borja Vilà Jun 2, 2024

Gràcies per compartir la ruta, interessant per conèixer la zona. Amb tants camins cal vigilar per no passar-se el que toca. Salut i cames!