24. langs de levada do Castelejo tot de 'Madre' - Madeira

Photo of24. langs de levada do Castelejo tot de 'Madre' - Madeira Photo of24. langs de levada do Castelejo tot de 'Madre' - Madeira Photo of24. langs de levada do Castelejo tot de 'Madre' - Madeira

March 3, 2017
February 2017

near Fajã do Milho, Madeira (Portugal)

Gedaan met huurauto. Parkeergelegenheid in verbreding langs de weg. Vanaf hier is het 200 m klimmen op stille asfaltweg tot aan levada.
Deze wandeling loopt langs de levada do Castelejo tot aan de “Madre”, de beek waar de levada ontstaat. Je kan hier verdergaan en de beek oversteken naar Lombo Grande en Sao Roque do Faial (zie foto), maar er wordt wel gewaarschuwd voor gevaar, zeker na regen.
Alhoewel het pad naast de levada soms overwoekerd is en er hier weinig wandelaars waren, was het voor ons een van de mooiste wandelingen, op het einde met zicht op de woeste beek onder ons.
Het loont de moeite tot het einde te gaan.
7,5 km enkel in 2 uur. 300 m boven zeeniveau.