24-AROTA Amasya Merkez Kirazlıdere Öbektepe Soğukpınar yürüyüş parkuru

Photo of24-AROTA Amasya Merkez Kirazlıdere Öbektepe Soğukpınar yürüyüş parkuru Photo of24-AROTA Amasya Merkez Kirazlıdere Öbektepe Soğukpınar yürüyüş parkuru Photo of24-AROTA Amasya Merkez Kirazlıdere Öbektepe Soğukpınar yürüyüş parkuru

November 1, 2021
October 2021

near Amasya, Amasya (Türkiye)

Parkur Şehir merkezindedir. Çizgisel bir rota olup başlangıç Kirazlıdere Mahallesinde Devlet Hastanesi üstünde olup, bitiş ise Soğuk Pınar mevkiidir. Bu parkur müthiş panaromik seyir terasları ile doludur. Amasyanın en muhteşem seyir terası olan Öbeklitepe 1082 metre parkurumuzun zirve noktasıdır. 9km rotanın uzunluğu olup 670 metrelik iniş ve çıkış rotayı zorlaştırıyor. Ayrıca hastane tarafından çıkıştaki Bayraktepede güzel bir seyir terasıdır. Acemiler için haftasonu tam gün, profesyoneller için ise hafta içi yarım günde tamamlanabilecek bir rotadır.

Patika

Dinlenme ve mola yeri

PictographCave Altitude 2,115 ft

Koyun ağılı.

Bayraktepe. İlerideki tepede müthiş bir manzara altında dinlenebilirsiniz.

Soldan dereye gidiyor. Patika var. Ama biz yukarı

Manzara

Patika yoldan sola yukarı doğru çıkıyoruz.

PictographFlora Altitude 3,334 ft

Solda güzel bir bahe var.

Dinlenme alanı ve çeşme var. PArkur arası yemek içinde ideal bir yer.

Bu noktdan güzel bir şehir manzarası var. Ama biraz sonra göreceğiniz yanında hiçbir şey.

Parkurumuzun tepe noktası. 270 derece bir şehir manzarası var. Amasyanın kuzey tarafı Bahçeleriçi mahallesinden başlayan manzara şehir merkezi, kale, ve güney tarafı Şeyhcui Mahallesi ve Üniversiteye kadar uzuyor. Uzun süre bu manzaranın etkisinden kurtulamıyacaksınız.

Sağa

Sağa dönüyoruz.

Sola aşağı doğru iniyoruz

BUrda çok güzel bir çeşme var. Çeşmeninbaşında karadut ağacı da var.

Rotamızdaki son çeşme burasıdır.

Aşağı doğru Soğukpınara doğru iniyoruz.

Biraz aşağıda yol çatallaşınca 700 metre aşağıda sağa değil de sola dönerseniz 500 metre hafif yokuş yukarı tırmanırsanız Öbektepeyle aynı açıda fakat şehre daha yakın bir manzarayı da görebilrisiniz.

Wc,Çeşme, Dİnlenme alanı

Otopark. Bitiş noktamız. Aynı zamanda panaromik Amasya Manzarası altında biraz dinlenebilirsiniz.