24/3/24 Κόζιακας - κορυφή Αστραπή

1924
March 24, 2024
March 2024

near Vlatanéoi, Thessaly (Greece)

Σχετικά εύκολη διαδρομή με μέτριο βαθμό δυσκολίας για πεζοπόρους - ορειβάτες που έχουν κάποια εμπειρία. Ευδιάκριτο το μονοπάτι με καλή σηματοδότηση στο μεγαλύτερο μέρος του αλλά χρειάζεται και η καθοδήγηση από το ίχνος της διαδρομής γιατί σε κάποια σημεία βγήκαμε εκτός χωρίς σοβαρό κίνδυνο, οπότε ακολουθείτε με δική σας ευθύνη.
Μέχρι το καταφύγιο ανεβήκαμε από το καινούργιο μονοπάτι με καλή σηματοδότηση (4,8 χλμ), στην επιστροφή κατεβήκαμε από το παλιό και πιο σύντομο χωρίς να είναι ευδιάκριτα τα σημάδια σε πολλά σημεία. Λόγω του τριημέρου της 25ης Μαρτίου είχε αρκετό κόσμο στη διαδρομή πολλοί από τους οποίους διανυκτέρευσαν κιόλας στο καταφύγιο. Τηλέφωνα: 6977662569 Περικλής Μητρονάτσιος & 6976080613 Παπαστεργίου Αλέξανδρος, Email: koziakasrefuge@gmail.com.
Μετά την κορυφή κάναμε στάση για τραχανά και φασολάδα!
Κάποιες πληροφορίες γράφω στα waypoints, χρειάζεται λίγη προσοχή στην πίσω πλευρά της κορυφής (6,2 χλμ) γιατί κινηθήκαμε εκτός μονοπατιού και σκαρφάλωσα με λίγο, οπότε κάναμε κυκλικά την ανάβαση και κατάβαση μετά το καταφύγιο.

Ακολουθούμε τα σημάδια αλλά και το ίχνος του χάρτη γιατί σε κάποια σημεία αυτοσχεδιάσαμε

Ωραίο μονοπάτι μέσα στα έλατα με καλή σηματοδότηση στο μεγαλύτερο μέρος του

Πηγή

Καταφύγιο Κόζιακα || Τηλέφωνα: 6977662569 Περικλής Μητρονάτσιος & 6976080613 Παπαστεργίου Αλέξανδρος || Email: koziakasrefuge@gmail.com

Το καταφύγιο βρίσκεται στο όρος Κόζιακας ή Κερκέτιων στους πρόποδες της κορυφής Αστραπή ή Χατζηπέτρος (1901μ) από το οποίο διέρχεται το Ευρωπαϊκό μονοπάτι Ε4. Η θέση που βρίσκεται το καταφύγιο, πλησίον της πηγής Μπάκολα, παραχωρήθηκε την δεκαετία του 1950 με βασιλικό διάταγμα στον Ε.Μ.Ο.Τ. Τηλέφωνα: 6977662569 Περικλής Μητρονάτσιος & 6976080613 Παπαστεργίου Αλέξανδρος Email: koziakasrefuge@gmail.com

Είδαμε και λίγο χιόνι

Φτάσαμε στην κορυφή στα 1.901 μέτρα από την πίσω πλευρά αυτοσχεδιάζοντας λίγο εκτός μονοπατιού

Κορμός δέντρου δίπλα στο μονοπάτι. Λίγο πιο πάνω μπορεί να μπει κάποιος να μπει αριστερά στο παλιό και πιο σύντομο κι ανηφορικό μονοπάτι για το καταφύγιο και την κορυφή από όπου εμείς κατεβήκαμε.

PictographInformation point Altitude 3,821 ft

Αρχή και τερματισμός της πεζοπορίας μας. Από το πάρκινγκ όπου αφήσαμε το αυτοκίνητο (κοντά στην πινακίδα) περνάμε απέναντι το δρόμο με κατεύθυνση προς τα δεξιά για να φτάσουμε στο γεφυράκι στο βάθος