Photo of231216 El Pinetell - Mirador Roca del Lloro - Pas de l'Esqueix - Pont Penjant - Riu Brugent - La Riba Photo of231216 El Pinetell - Mirador Roca del Lloro - Pas de l'Esqueix - Pont Penjant - Riu Brugent - La Riba Photo of231216 El Pinetell - Mirador Roca del Lloro - Pas de l'Esqueix - Pont Penjant - Riu Brugent - La Riba

January 17, 2024
December 2023

near El Pinetell, Catalunya (España)

INTRODUCCIÓ:

Preciosa, atractiva, variada, entretinguda i distreta travessa creuant part del Riu Brugent entre El Pinetell i La Riba, passant per llocs de molt interès com el Mirador del Lloro, el pas de l'esqueix, el pont penjant de dos trams sobre el riu Brugent reparat a mitjans de 2023 després que el temporal Glòria s'emportés el primer dels dos trams., passant també per diverses passarel·les, amb algun cable, continuant a l'altre cantó del riu passant pel collet dels Tres Pilar i el mas de la font del Pascual.

Format:
Travessa de baixada, en sentit W- E, sortint d'El Pinetell i acabant a la Riba.

Recomanable fer-la en aquest sentit, però si agrada més pujar que baixar es pot fer tranquil·lament en sentit invers.

Aproximació.
En autocar. Recorregut ideal per fer en grups o centres excursionistes que es mouen en autocar. Aconsellable amb un autocar de 40 places. Un de mes gran pot tenir problemes per arribar al Pinetell.

Si no és aquest el cas haurem de contemplar mitja de transport, fer combinacions amb vehicles, que ens portin o vinguin a recollir. Tot i la complicació val la pena. Es podria fer circular però llavors la distància augmenta força.

Sortida: Del Pinetell. Concretament del trencall d'entrada al nucli del Pinetell per la carretera de la Riba a Farena.

Arribada: A La Riba. Per qüestió logística i de temps, vam optar per finalitzar la travessa al Cap de la Riba, a la part alta de la població, tot i que el mes habitual seria acabar-la a la part baixa del poble a tocar del riu, creuant tota la població de dalt a baix , cosa que augmenta el desnivell de baixada en més de 110 m. amb moltes escales.

Darrera sortida de Tot natura de l'any 2023.

Dificultat:
Baixa. Te trams una mica tècnics, tant de baixada per creuar el Pas de l'esqueix, com per passar els dos ponts que es mouen una mica, cosa que pot donar vertigen a persones sensibles. No obstant això no te pasos exposats ni complicacions importants, més enllà del que s'ha comentat.

No obstant això, com que a wikiloc la dificultat baixa no es contempla, opto per qualificar-la de moderada, ja que està més a prop d'això que de fàcil, almenys per al públic en general. Per a muntanyencs habituats recorregut senzill i sense problemes. ,

Ruta de El Pinetell a La Riba passant per:
- Mirador Roca del Lloro (1.3 km)
- Pas de l'Esqueix (2.0 km)
- Pont penjant riu Brugent (2.1 Km)
- Pont dels Pescadors (2.9 km)
- Resclosa del Raulet (4.5 km)
- Font de Pasqual (7.9 km)

DESCRIPCIÓ:
Sortim del

ALTRE INFORMACIÓ:
Aquest recorregut s'ha realitzat sobre el terreny i amb base a tres dispositius GPS, GARMIN G66, OREGON 700 i TWO_NAV - Trail 2 i que han sofert un procés de depuració correcció per oferir un suficient grau de fiabilitat.

Cal tenir en compte que els dispositius GPS o telèfons poden perdre el senyal en zones d'orografia complicada i desviar-se del recorregut seguit sobre el terreny.

Es considera que el recorregut aquí detallat és per seguir-lo amb GPS, que és molt necessari, per no dir imprescindible per evitar pèrdues o embarrancades.

La descripció és una orientació per on va el recorregut proposat i un petit resum dels principals llocs de pas, per saber que ens trobarem i decidir si realitzem aquesta activitat. En cap cas és una guia de la ruta.

Cal tenir en compte que sempre la dificultat sempre és subjectiva i està en base al nivell de cadascú. Partim de la base que està adreçat a muntanyencs, excursionistes i senderistes iniciats i coneixedors de la muntanya i amb condició física adequada per l'activitat a realitzar.

L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut, dels incidents que puguin succeir, dels canvis que hagi pogut sofrir el recorregut del dia de la seva realització, ni de les condicions meteorològiques en que es realitza.

Tres Pilars

cami_de_l'esquerx

PictographRisk Altitude -32,805 ft

Pas de l'Esqueix

pas de_l'Esqueix. fàcil però dret. equipat amb cordes la part de baix

Pont Penjant

De dos trams, per sobre del Toll de l'Esqueix. IMPORTANT: Ja està operatiu després de reparar-lo a l'estiu de 2023

pista

cami font del Pasqual

Pista

deseviament esquerra

deseviament_esquerra. compte a no passar_se'l