Photo of231202 Pinell de Brai - Barranc de les Gargantes - La Talaia - Les Mallades - carena de Covalta - Castell - Miravet. Photo of231202 Pinell de Brai - Barranc de les Gargantes - La Talaia - Les Mallades - carena de Covalta - Castell - Miravet. Photo of231202 Pinell de Brai - Barranc de les Gargantes - La Talaia - Les Mallades - carena de Covalta - Castell - Miravet.

2021
January 7, 2024
December 2023

near Pinell de Bray, Catalunya (España)

INTRODUCCIÓ:
Preciosa, completa, variada, desconeguda i sorprenent travessa entre El Pnell de Brai i Miravet, per terreny trencat i singular que puja pel preciós barranc de les Gargantes passant pe la Talaia, creuant les Mallades i baixant fins a les rodalies de l'Ebre, però havent de pujar de valent per per sortir a la carena de la Covalta amb vistes espectaculars per baixar primer al Castell de MIravet i d'allà fins al centre de la preciosa població de Miravet.

Format:
Travessa en sentit W-E. Sortint de Pinell de Brai i arribat a MIravet.

Aproximació.
En autocar. Recorregut ideal per fer en grups o centres excursionistes que es mouen en autocar. En aquest cas la podeu fer-la fins i tot amb autocar gran de 64 places o més, ja que no hi ha problema per les carreteres ni pels parcament o per girar.

Si no és aquest el cas haurem de contemplar mitja de transport, fer combinacions amb vehicles, que ens portin o vinguin a recollir o valorar les possibilitat de fer-ho en transport públic. Tot i així val molt la pena, ja que fent-la circular no és ni de bon troç la mateixa ruta.

En cas que es vulgui fer circular cal buscar les rutes penjades a Wikiloc que la fan circular ja sigui des de Miravet o des de Pinell, però no te res a veure amb aquesta brutal i excepcional travessa.

Sortida: De l'entrada a Pinell de Brai al carrer de la Carretera, on hi ha un gran aparcament, al darrera del celler cooperatiu.

Arribada: A Miravet a prop de l'Embarcador de MIravet om hi ha un gran aparcament.

Dificultat:
Mitjana. En conjunt la ruta discorre per corriols ben fresats i visible si ben marcats, tot i que creuau la carena o la cresta de Les Mallades, sempre amb corriol, però molt costerut de baixada amb alguns escalons i que cal posar les mans en alguna desgrimpada, això la fa no apte per a persones NO acostumades a caminar i a fer muntanya regularment. També cal tenir en compte que abans d'arribar al Castell cal pujar a la carena de la Covalta, i es molt dreta , pedregosa , amb la sortida del corriol poc visible i dreta (marcat en waipoint) i amb una forta pujada, on també haurem de posar les mans j a que hi ha hagut alguna esllavissada i s'ha de superar algun escaló. La resta no presenta cap dificultat. Insistir que son dificultats per a persones NO avesades a fer muntanyisme. Pels que muntanya habitualment ho fan ho trobaran assequible i sense problema.

Com a wikiloc la dificultat mitjana no es contempla, no hi ha més remei que qualificar-la com a moderada o difícil. tot i que sempre és subjectiu, En aquest cas per evitar sorpreses o mals majors la qualifico de Difícil, però remarcant que depen del nivell de cadascú. Per muntanyencs experimentats moderada i gràcies.

Molt i molt recomanable. Us entacarà. Es sorprenent!!!

Abstenir-se persones poc acostumades a caminar i amb vertigen acusat. Cal anar en compte a la carena en dies de vent i també si la carena està mullada ja que la baixada es pot fer més relliscosa i perillosa.

Ruta de Pinell de Bray a Miravet passant per:
- Barranc de les Gargantes (2,1 Km)
- Talaia de Llígem (5.8 km)
- La Talaia (6,0 Km)
- Collet de les Talaies (7,0 Km).
- Barranc de Negrer (10.0 Km)
- Mirador de la Covalta (10.7 km)
- Trinxeres (11.4 km)
- Castell de Miravet (12.0 km)
- Església Vella (12.4 km)
- Passeig del riu (13.0 Km.)

Descripció:
Sortim de la carretera de Pinell, creuant tot el poble, passant per la Plaça de la Vila, l'església de Sant Llorenç i sortint del poble per la Granja de Simó, i finalment pel cementiri. per seguir el camí del Mas de Jaume llong fins a trobar el corriol que surt a recte d'un revolt tancat de la pista cap a l'esquerra. i que ens entra de ple al barranc de les Gargantes, pujant progressivament per un corriol preciós. Al final desemboca a una pista, el camí de les Gargantes, que seguim a l'esquerra i que segueix guanyant altura i en un dels trencalls que ens trobarem es converteix en el camí de les Murtes. Aqui cal agafar el corriol que surt a l'esquerra, amb marques grogues, que ens puja per una carena que en un petit collet, ja molt amunt per sobre dels 330 m. voreja la Talaia de Lligem i després d'una darrera pujada força costeruda ens porta a la carena de les Mallades. Aqui seguim el corriol a la dreta per pujar al cim de la Talaia de 391 m , sostre de la ruta i preciós mirador sobre l'Ebre amb les restes d'una antiga torre de guaita.

Per seguir la ruta desfarem el corriol per torna al trencall i resseguirem tota la preciosa i espectacular carena o cresta en alguns moments de les Mallades on cal anar en compte en alguns trams ja que es dret i pedregós i s'ha de posar les mans i algú potser hi posarà també el cul a terra. Seguirem la carena fins el collet de les Talaies , abans de pujar a la Talaia de Miravet, cosa que suavitza una mica la baixada i evita una nova desgrimpada. Continuarem baixant fins a trobar la pista del Camí de Xesa, un dels punts baixos del recorregut i on hem d'anar en compte per trobar el corriol que surt a l'esquerra per pujar sobtadament en direcció al Castell de Miravet, amb la pujada més forta, pendent i pedregosa de la ruta. Haurem de posar les mans en algun punt i anar en compte en un lloc amb una esllavissada que cal pujar per l'esquerra i superar un grua que ens puja a la carena de la Covalta, un mirador preciós sobre Miravet i , l'Ebre i el Castell. A partir d'aquí ja es suavitza i tot serà de baixada en direcció al Castell de Miravet per un preciós corriol amb vistes espectaculars. Voregem el castell de Miravet i just davant de l'entrada al recinte, agafem el bonic corriol, molt ben senyalitzat i restaurats que ens baixarà per unes passarel·les i escales a la part alta del poble, sortint a la Plaça Sanaqueta al costat de la Nativitat on hi ha un bonic mirador. A partir d'aquí seguim pels bonics carrerons de Miravet fins el passeig del riu i d'allà a l'aparcament proper a l'embarcador, on acabem aquesta espectacular i una mica exigent travessa.

ALTRE INFORMACIÓ:
Aquest recorregut s'ha realitzat sobre el terreny i amb base a tres dispositius GPS, GARMIN G66, OREGON 700 i TWO_NAV - Trail 2 i que han sofert un procés de depuració correcció per oferir un suficient grau de fiabilitat.

Cal tenir en compte que els dispositius GPS o telèfons poden perdre el senyal en zones d'orografia complicada i desviar-se del recorregut seguit sobre el terreny.

Es considera que el recorregut aquí detallat és per seguir-lo amb GPS, que és molt necessari, per no dir imprescindible per evitar pèrdues o embarrancades.

La descripció és una orientació per on va el recorregut proposat i un petit resum dels principals llocs de pas, per saber que ens trobarem i decidir si realitzem aquesta activitat. En cap cas és una guia de la ruta.

Cal tenir en compte que sempre la dificultat sempre és subjectiva i està en base al nivell de cadascú. Partim de la base que està adreçat a muntanyencs, excursionistes i senderistes iniciats i coneixedors de la muntanya i amb condició física adequada per l'activitat a realitzar.

L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut, dels incidents que puguin succeir, dels canvis que hagi pogut sofrir el recorregut del dia de la seva realització, ni de les condicions meteorològiques en que es realitza.

PictographCastle Altitude 327 ft

sortida

celler_cooperatiu

• jmestalellab Jan 10, 2024

Ruta variada,amb corriol carener i magnifiques vistes sobre el riu Ebre

• Photo of zampanon
    zampanon Jan 11, 2024

Muchas gracias por el comentario.