230924 Gallifa St Sadurní de Gallifa 2

2066
September 24, 2023
September 2023

near Gallifa, Catalunya (España)

Gallifa, aquest petit poble a l’extrem nord del Vallès Occidental, va ser el punt de partida de la primera activitat del nostre Centre excursionista, en la nova temporada 2023-24.

A ¾ i cinc de vuit, els 32 socis participants, vam començar aquesta circular; amb una temperatura agradable de 13°C i el cel mig cobert de núvols baixos.

Tot seguint la riera de Gallifa, vam començar la baixada fins al gorg Negre, el punt més baix de la travessa.

Aquest tram hagués estat espectacular si hagués dut aigua, però una de les sorpreses del dia va ser la manca absoluta d’humitat. La riera, de cap a cap, està eixuta i això ens exemplifica la situació d’emergència total que viu el nostre País, per la maleïda sequera que fa gairebé 3 anys que ens castiga.

A ¼ de nou vam arribar als plans del Rei, abans de començar a pujar a la Mola. En aquest punt vam aturar-nos per esmorzar.

A 2/4 de deu, vam iniciar l’ascens a la Mola. Per arribar-hi vam vorejar el flam coronat per la Mola i Sant Sadurní. A les onze, després d’assolir els 942m d’alçada, vam arribar al nostre objectiu.

Va pagar la pena, l’esforç!
L’ermita de Sant Sadurní de Gallifa, és d’estil romànic del s. XI i l’edifici adossat dels ermitans del 1714.

A banda, d’aquesta ermita, cal destacar el valor panoràmic que, com d’un balcó suspès es tractés, es pot gaudir. Al vessant est podem veure els cingles de Bertí, el turó del Tagamanent i, fins i tot, Canovelles.

Després de les fotografies de grup i el descans pertinent, vam seguir el camí pendent de la canal de Sant Sadurní.
Una hora després, a 2/4 d’una vam arribar a Gallifa, on ens esperàvem els cotxes.