230413 Montsant. Graus del Pi,Obagues i Cavaloca des de la Vilella Baixa

Photo of230413 Montsant. Graus del Pi,Obagues i Cavaloca des de la Vilella Baixa Photo of230413 Montsant. Graus del Pi,Obagues i Cavaloca des de la Vilella Baixa Photo of230413 Montsant. Graus del Pi,Obagues i Cavaloca des de la Vilella Baixa

April 13, 2023
April 2023

near la Vilella Baixa, Catalunya (España)

Track gravat amb el Wikiloc. Per veure les fotos d'aquesta ruta aneu a :
Montsant. Grau del Pi (13-04-23)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PREVI : Vull esmentar que tot el que podeu llegir en aquest resum està escrit per algú que bassa tots els projectes en l’ús de la tecnologia . Per aquest motiu, sinó porteu track o no coneixeu molt bé la zona cal que ho tingueu molt en compte ja que la meva valoració tècnica dona per descomptat l’ús de GPS.
També aconsello que si un track té 3 anys o més, es tingui cura llegint els comentaris i a ser possible es comprovi ruta amb una d’actual ja que els camins poden restar perduts o embrossats. Com més “atípica” sigui la ruta més cal tenir-ho en compte. Segons quin autor pot donar més garanties que d’altres, però el temps passa per tothom ......

Seguint aquest pensar, quan marco un waypoint intento destacar un lloc interessant més que anar enumerant les cruïlles i bifurcacions tema que al meu parer ja ens resolt el GPS
Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector es pot trobar el dia que faci la ruta.

IMPRESSIÓ : Ruta de SENDERISME valorada com a "MODERADA" no només per tenir alguns trams no massa senyalitzats, sinò pel grau del Pi ( wpt 02 ) on cal posar alguna senzilla mà i caminar per algun pas una mica exposat. Per gent pc acostumada a la muntanya podríem pposar-la com a "DIFICIL"
El més bonic d'aquesta caminada és , a més de gaudir de l'entorn de les Muntanyes del Montsant, descubrir la zona de Damunt Roca mitjant el Grau del Pi, visitar el poble de La Figuera, davallar pel Grau de les Obagues, apropar-se a Cabacés pel GR tot passant a frec d'antics masos i finalment travessar l'espectacular pont de Cavaloca

APROXIMACIÓ : A la Vilella Baixa, lloc d'inici ( wpt 10 ) hi caben molts cotxes.
Ara des de l’App del Wikiloc podem, prèvia descarrega del track, trobar la manera d’arribar a l’inici de la ruta. Aquesta nova eina resulta molt útil tot i que en algun lloc del Pirineu , i fora de les carreteres, ens ha fallat.

ORIENTACIÓ : ( Fàcil ) Cap problema amb GPS.

DIFICULTAT FÍSICA : ( Fàcil )

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Moderat )

PASSOS PERILLOSSOS : ( Fàcil ) A la part alta del Grau del Pi hi ha dos passos una mica exposats per costat esquerra . En un d'ells trobem una innecessaria cadena que ens dona seguritat. Les persones amb problemes de vertigen millor no fer aquest grau.

DESCRIPCIÓ : Del parquing ( wpt 10 ) travessem el poble fins el pont on seguim indicacions del Pla de Xorrac ple de vinyers ( wpt 01 ) on agafarem el camí ral del LLoar ( no massa senyalitzat ) fin trobar el rètol , en un arbre caigut , del Grau del Pi.
Pugem cap Damunt roca primer per corriol amb pintures verdes i després anem a l'esquerra i voregem la pared per un pas una mica aeri fins trobar un pas que ens deixa dalt des don podem gaudir de les vistes del Montsant i els seus poble.Ara seguim les pintures verdes fins la cruïlla de les Antenes (wpt 03 ) i aprofitem per disfrutar d'una visió encara més amplia de la zona.
Desfem curt tram de pista i seguim fins La Figuera ( wpt 04) que creuem pel mig del petit poble per anar a trobar la carretera . De seguidav veiem indicacions de Cabacés i pintutres de GR que seguirem . Davallem per les bonique llaçades del Grau de les Obagues fins arribar al punt més baix del Moli ( wpt 06 ). Continuem seguint les poques , però suficients, pintures de GR que ens pugen fins a les afores de Cabacés ( wpt 07 ).

Ara només cal seguir les indicacions que anem trobant del Pont de Cavaloca per primer pujar fins el Coll ( wpt 08 ) i després davallar per l'únic tram de terra relliscós fins arribar a l'espectacular racó on un antic pont creua el barranc ( wpt 09 ) .
Algun rètol de La Vilella Baixa ens permet arribar a la T-702 a uns 400 mts del cotxe.
Els waypoints junt amb les fotos, pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Pista fins l'inici del Grau del Pi , ñaresta corriol amb algun curt tram de pista o camí ample. Darrers 400 mts per la carretera.

COBERTURA GPS i MÒBIL : GPS sense problemes. Movistar dona cobertura telefònica. Tema dades amb algunes zones fosques.

MENJAR : Hem dinat a Marcà . Restaurant Les Agulles . Molt bon menú feiner de 13,90€ . Avui han obert només pel nostre grup. Cal consultar horaris

AIGUA : No recordo cap font amb aigua, pero passem per la Figuera.

DADES TÈCNIQUES : Desnivell final de +913. Temps en moviment segons wikiloc 4h 50’ . Avui anàvem 7 caminadors a fort ritme i poques parades. Normalment tradarem vora 6 hrs en fer aquesta ruta.
Avui en dia resulta molt més còmode l'ús del mòbil que el del GPS, tot i certa dependència de les dades mòbils ,la lentitud per retrobar la posició quan et mous i de no poder aprofitar cartografia més especifica de muntanya que podem tenir al GPS però que cada cop es queda més obsoleta.

POSSIBLES VARIANTS : Ruta llarga que permet alguna petita retallada

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.

PictographCar park Altitude 691 ft

W06 molí del Moliner 13-04-23

W05 grau de les obagues 13-04-23

W04 la figuera 13-04-23

Photo ofW03 L'Escambellet. mirador de les antenes 13-04-23 Photo ofW03 L'Escambellet. mirador de les antenes 13-04-23 Photo ofW03 L'Escambellet. mirador de les antenes 13-04-23