Photo of23. PARC NATURAL DEL MONTGRÍ, LES ILLES MEDES I EL BAIX TER. DE GUALTA AL PUIG DE LA FONT PASQUALA Photo of23. PARC NATURAL DEL MONTGRÍ, LES ILLES MEDES I EL BAIX TER. DE GUALTA AL PUIG DE LA FONT PASQUALA Photo of23. PARC NATURAL DEL MONTGRÍ, LES ILLES MEDES I EL BAIX TER. DE GUALTA AL PUIG DE LA FONT PASQUALA

February 14, 2024
February 2024

near Gualta, Catalunya (España)

▷ ITINERARI 23-PNM-GUALTA-FONT-PASQUALA

DESCRIPCIÓ DE LA RUTA / DESCRIPCIÓN DE LA RUTA

[CA] Ruta circular encantadora, apta per a tots els públics i amb punt d’inici a l’aparcament habilitat al nord de Gualta. Al llarg del seu breu recorregut, permet conèixer diferents espècies rellevants de vegetació. Mentre l’itinerari passa pel nucli urbà del poble, és totalment aconsellable prestar atenció al seu patrimoni històric i arquitectònic, com l’església neogòtica de Santa Maria. Prenent la direcció cap al puig de la Font Pasquala, enfila el camí de Fontanilles i, a continuació, ascendeix al puig, des d’on és possible contemplar unes fabuloses vistes de l’Empordà, el Montgrí i les illes Medes. Després de l’aturada, el traçat emprèn el descens a través de matolls d’estepa negra. El tram final de la tornada es caracteritza per topar amb diferents camps de secà que l’acompanyen fins que arriba al punt de partida.

[ES] Ruta circular encantadora, apta para todos los públicos y con punto de inicio en el aparcamiento habilitado en el norte de Gualta. A lo largo de su breve recorrido, permite conocer distintas especies relevantes de vegetación. Mientras el itinerario pasa por el núcleo urbano del pueblo, es aconsejable prestar atención a su patrimonio histórico y arquitectónico, como la iglesia neogótica de Santa Maria. Tomando la dirección hacia el monte de La Font Pasquala, sube el camino de Fontanilles y, a continuación, asciende al monte, desde donde es posible contemplar unas fabulosas vistas de L’Empordà, El Montgrí y las islas Medes. Tras la parada, el trazado emprende el descenso a través de matorrales de estepa negra. El tramo final de la vuelta se caracteriza por topar con diferentes campos de secano que lo acompañan hasta que llega al punto de partida.

FITXA TÈCNICA ITINERARI 23-PNM-GUALTA-FONT-PASQUALA

CONSELLS DE SEGURETAT, NORMATIVA I BONES PRÀCTIQUES / CONSEJOS DE SEGURIDAD, NORMATIVA Y BUENAS PRÁCTICAS

[CA] Es recomana als usuaris dels parcs que abans d'iniciar la ruta s'informin dels avisos del parc,
la previsió meteorològica (avisos de vent, pluja, neu o altres factors) i consultin el mapa de perill d'incendi forestal. També es recomana seguir els itineraris marcats pel parc i, en zona de reserva natural integral, cal recordar que és obligatori seguir els itineraris.

[ES] Se recomienda a los usuarios de los parques que antes de iniciar la ruta se informen de los

avisos del parque, la previsión metereológica (avisos de viento, lluvia, nieve u otros factores) y consulten el mapa de incendio forestal. También se recomienda seguir los itinerarios marcados por el parque y, en zona de reserva natural integral, recordar que es obligatorio seguir los itinerarios.

[EN] Park users are advised to check the park’s warnings, the weather forecast (wind, rain, snow or other warnings) and refer to the wildfire danger map before setting out on the route. It is also recommended to follow the trails marked out by the park. Please remember that in the integrated nature reserve area you must stay on the trails.

[*] Tots els itineraris del Parc Natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter
/ Todos los itinerarios del Parque Natural del Montgrí, les illes Medes i el Baix Ter

[**] Itineraris en altres parcs naturals de Catalunya / Itinerarios en otros parques naturales de Cataluña

PictographCar park Altitude 31 ft

Aparcament Gualta

[CA] Aparcament de terra de grans dimensions situat a l’entrada nord de Gualta, venint per la carretera GI-8536.

[ES] Aparcamiento de tierra de grandes dimensiones situado en la entrada norte de Gualta, viniendo por la carretera GI-8536.

[CA] Església d’estil neogòtic, construïda al sector més elevat del poble. Per accedir- hi, cal fer-ho a través d’una escalinata del carrer Major. Es troba recollida a l’Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.

[ES] Iglesia de estilo neogótico, construida en el sector más elevado del pueblo. Para acceder a ella, es necesario hacerlo a través de una escalinata de la calle Major. Se encuentra recogida en el Inventario del Patrimonio Arquitectónico de Cataluña.

PictographSummit Altitude 294 ft

[CA] Puig que ofereix unes fantàstiques vistes panoràmiques a tota la plana del Baix Ter. S’hi pot apreciar des del massís del Montgrí fins al cap de Begur. També és possible distingir fàcilment les illes Medes.

[ES] Monte que ofrece unas fantásticas vistas panorámicas a toda la llanura de El Baix Ter. Se puede apreciar desde el macizo de El Montgrí hasta el cabo de Begur. También es posible distinguir fácilmente las islas Medes.

[CA] Infraestructura hidràulica d’origen medieval, amb una enorme importància històrica i patrimonial. Es caracteritza per convertir-se en un eix vertebrador del territori, en crear una xarxa de regadiu.

[ES] Infraestructura hidráulica de origen medieval, con enorme importancia histórica y patrimonial. Se caracteriza por convertirse en un eje vertebrador del territorio, al crear una red de regadío.