Photo of2211031 Puigsacalm i Puig dels Llops des de Joanetes pujant per ganxos vells i baixant pels nous Photo of2211031 Puigsacalm i Puig dels Llops des de Joanetes pujant per ganxos vells i baixant pels nous Photo of2211031 Puigsacalm i Puig dels Llops des de Joanetes pujant per ganxos vells i baixant pels nous

January 13, 2024
October 2022

near Joanetes, Catalunya (España)

INTRODUCCIÓ:
Espectacular, preciosa, variada, exigent ruta circular des de Joanetes que ens porta a pujar els cims del Puig del Soi, el Puig Sacalm i el Puig dels Llops, pujant pels Ganxos Vells i baixant pels Ganxos, nous resseguint bona part del camí dels Burros i pel Pas dels Burros, que comprat amb la resta no te cap mena a de dificultat.

Format: Circular, des de Joanetes.

Sentit: Es fa difícil determinar el sentit ja que el recorregut es creua en dos punts diferents i fa com uns buits o anells, però en tots els trencalls em seguit sempre sentit horari. Aixi l'hem fet pujant pels ganxos vells i baixant pels ganxos nous.

Malgrat que he trobat que es fa en els dos sentits, aconsello i molt, fer-la a la inversa de com ho hem fet nosaltres. O sigui, per mi és millor pujar pels ganxos nous que son més drets i verticals i sempre son menys exposats que baixar pels ganxos vells, que no són tan drets i que si els vol es pot baixar, en el pitjor dels casos, amb el cul al terra.

Sortida de dia complet, que requereix hores. És exigent i tècnica amb grimpades i passos delicats i aeris, especialment als ganxos nous, molt vertical, per la Canal Fosca.

Dificultat:
Difícil. sense cap mena de dubte. Ras i curt. No obstant això molt recomanable a muntanyencs experimentats i als que us encanten les roques, les grimpades, les canals i les ferrades (sense ser-ho). És un cap equipat amb dos punts d'interès i atenció , un de pujada i l'altre de baixada.

Evitar de fer-la en terreny mullat o glaçar i anar en compte en dies ventosos.

Recorregut espectacular i molt aconsellable pels amants de fer el cabra.

No s'aconsella fer aquesta ruta sense portar GPS, o el track al telèfon. Imprescindible seguir el track! No obstant això cal tenir en compte que el GPS pot perdre el senyal a les dues canals dels ganxos.

Descripció: Sortim deixant Joanetes darrera nostra, per un cami ample. Deixem a la dreta el camí pel que tornarem i al següent trencall deixant Can Lluert a la dreta ens desviem i agafem el corriol que comença a pujar notablement,. Aviat deixem les Feixes a la dreta i anirem pujant cada cop amb més pendent. remuntem pel llom de la carena qeu ens porta al Puig del Soi. Ja estem a 1023 m. Continuem per la carena i en el seguent trencall, ens desvierm a l'esquerra. Ara ja planejant força. Estem al camí del Ganxos. Deixem el corriol que segueix recte per desviar-nos a la dreta i enfilar-nos per la canal del ganxos on pugem pels Ganxos Vells. Es dret i quan es suavitza arribem al Coll de Joanetes. Aqui seguim a l'esquerra pel camí dels burros, pasasnt el senzxill però bonic pas del Burros. Sortirem al camí de la font Tornadissa, que seguim a la dreta, pel mateix cami dels burros per coronar el Puigsacalm primer i el puig dels Llops després. Tornarem al Coll de Joanetes. Seguirem a l'esqeurra en dir4cció a Santa Madalena pero no hji arribem . Trenquem a l'esquerra per anar añ Bolet i agafar l'entrada a la Canal Fosca on baixem, pels Ganxos nous. Compte que son molt verticals. Baixem un tram pel camí de pujada però ens desviem a l'esquerra per agafar la pista que ens porta a Joanetes passant pel Bosc de Mas Poc.

Ruta circular des de Joanetes passant per:
- Puig la Peresa (1.0 km)
- Puig del Soi (1.6 km)
- Coll de Joanetes (3.0 km)
- Pas dels Burros (3.3 km)
- Collet dels Clivillers (5.2 km)
- Puigsacalm (5.6 km)
- Puig dels Llops (6.4 km)
- Ermita de Santa Magdalena (7.9 km)
- Mirador Campana (8.2 km)
- Mas Poc (10.1 km)
- Font de les Tosques (11.3 km)

ALTRE INFORMACIÓ:
Aquest recorregut s'ha realitzat sobre el terreny i amb base a dos dispositius GPS, GARMIN OREGON 700 i TWO-NAV Trail-2 han sofert un procés de depuració correcció per oferir un suficient grau de fiabilitat.

Cal tenir en compte que els dispositius GPS o telèfons poden perdre el senyal en zones d'orografia complicada i desviar-se del recorregut seguit sobre el terreny.

Es considera que el recorregut aquí detallat és per seguir-lo amb GPS, que és molt necessari, per no dir imprescindible per evitar pèrdues o embarrancades.

La descripció és una orientació per on va el recorregut proposat i un petit resum dels principals llocs de pas, per saber que ens trobarem i decidir si realitzem aquesta activitat. En cap cas és una guia de la ruta.

Cal tenir en compte que sempre la dificultat sempre és subjectiva i està en base al nivell de cadascú. Partim de la base que està adreçat a muntanyencs, excursionistes i senderistes iniciats i coneixedors de la muntanya i amb condició física adequada per l'activitat a realitzar.

L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut, dels incidents que puguin succeir, dels canvis que hagi pogut sofrir el recorregut del dia de la seva realització, ni de les condicions meteorològiques en que es realitza.

cami font Tornadissa

Anada a l'esquerra

Tornada a l'esquerra

cami dels burros

flanqueig per sota el puig dels Llops

PictographRisk Altitude 4,366 ft

Pas dels burros

Cadena. Fàcil pero una mica aeri

Mirador

Turonet

solell del puig dels llops

solell_del_puig_dels_llops

ccamí dels burros

seguim el cami

cami de la font tornadissa

A la dreta

Canal_Fosca

PictographRisk Altitude 4,159 ft

Ganxos nous

Ganxos_nous. molt vertical i aeri