Photo of221009 L'Aldosa circ: Coll de la Cauba - Pont tibetà de la Vall de Riu - St. Joan de caselles - camí del gall Photo of221009 L'Aldosa circ: Coll de la Cauba - Pont tibetà de la Vall de Riu - St. Joan de caselles - camí del gall Photo of221009 L'Aldosa circ: Coll de la Cauba - Pont tibetà de la Vall de Riu - St. Joan de caselles - camí del gall

October 12, 2022
October 2022

near l'Aldosa de canillo, Canillo (Andorra)

Atractiva, variada i preciosa ruta circular des de l'Aldosa que ens porta a pujar al Coll de la Cauba, creuer el nou pont tibetà de la Vall de Riu (tot i que normalment en diuen de Canillo), baixant a l'ermita de Sant Joan de Caselles per les bordes d'Armiana i el Vilar. Retornarem a l'Aldosa agafant el camí preciós i ombrívol camí del Gall fins a desviar-nos en el trencall que baixa a la carretera per tornar a l'Aldosa.

IMPORTANT: El desnivell que surt a wikiloc no es correcte. El desnivell real i el que indica el GPS és de 415 m.

Dificultat: baixa. No presenta passos tècnics ni complicats. Només cal tenir present que les persones amb vertigen poden acusar-ho molt sobretot en el tram del Pont. No obstant això hi ha la possibilitat de seguir pel camí que creua la Vall de Riu i evitar el pont. el camí passa just pels dos extrems del pont. El pont no es mou gaire però va molt alt de la vall. Cal tenir en compte que la pujada al Coll de la Cauba des de l'Aldosa es potent i puja de valent. La baixa des les bordes d'Armiana a Sant Joan de Caselles també es dreta. Com que a wikiloc no es contempla la dificultat baixa opto per posar-la moderada.

Tipus de recorregut: Circular . Recorregut ideal per fer amb vehicles privats amb sortida i arriba al mateix punt.

Sentit: Nosaltres el fem en sentit anti-horari, que és el que aconsello, per diversos motius, per fer la pendent més forta de pujada, per entrar al pont pel nord (menys gent) i per fer la tornada pel camí del gall que es més ombrívol i com que ja serà al centre del dia, aixi s'evita una assolellada més important.

Accés: Sortim del petit nucli de l'Aldosa (emtre Canillo i el Tarter. L'aparcament es petit i no hi ha mes de 20 places.

Època: Es port fer en qualsevol època de l'any, si be a l'hivern hi ha neu a la major part del recorregut. Es desconeix si el pont estarà obert al'hivern, però el recorregut es pot fer igualment sense creuar-lo.

Senyalització: Trobarem marques grogues de cami comunal entre l?Aldosa i Sant Joan de Caselles. Despres seguirem les marques pròpies del Camí del Gall.

Descripció:
Sortim de l'Aldosa seguint el corriol amb marques grogues que puja al Coll de la Cauba. La pujada es dreta i amb menys d'una hora arribem al coll. Just despres ja veiem el pont de la Vall de riu. hI ha una edificacio de fust ai cartells informatius. No hi ha cap indicacació que restringeixi el pas al pont i el creuem. Fiambreja una mica prop dels extrems però no en la resta del pont, fins i tot en le tram central que és molt estable. A l'altre cantó baixem pel sentit que s'indica i sortim a una esplanada d'aparcament, on agafem el corriol que ens portarà en forta baixada a la carretera passant per les restes de les Bordes d'Armiana i la finca del Vilar, més avall. Sortim a la carretera i anem a visita l'ermita de Sant Joan de Caselles. Fem un tram curt de carretera fins trobar un indicador i un pont que creua la Valira Oriental. Passem per un parc infantil fins a trobar l'indicador del camí del Gall. La pujada es curta pero intensa fins a trobar el tram principal del camí del Gall que ve de Canillo. A partir d'aquí planeja, amb algunes ondulacions. Passarem un tram amb un cable, unes escales que ens permeten salvar una represa d'un torrent amb un petit i bonic salt d'aigua. El camí és força planer i te diversos indicadors de natura, Passarem per una borda d'aixopluc i el seguirem fins a trobar el trencall que ens retornarà l'Aldosa creuant la carretera per una rotonda, amb una illeta que facilita el pas , però cal anar en compte. Només ens queda pujar per la carretera a l'Aldosa, on finalitzem aquesta variada i bonica ruta.
ALTRE INFORMACIÓ:
Aquest recorregut s'ha realitzat sobre el terreny i amb base a dos dispositius GPS, GARMIN OREGON700 i TRAIL 2 de TWO NAV. S'ha sotmés a un procés de depuració i correcció per oferir un suficient grau de fiabilitat.

Cal tenir en compte que els dispositius GPS o telèfons poden perdre el senyal en zones d'orografia complicada i desviar-se del recorregut seguit sobre el terreny.

Es considera que el recorregut aquí detallat és per seguir-lo amb GPS, que és molt necessari, per no dir imprescindible per evitar pèrdues o embarrancades.

La descripció és una orientació per on va el recorregut proposat i un petit resum dels principals llocs de pas, per saber que ens trobarem i decidir si realitzem aquesta activitat. En cap cas és una guia de la ruta.

Cal tenir en compte que sempre la dificultat sempre és subjectiva i està en base al nivell de cadascú. Partim de la base que està adreçat a muntanyencs, excursionistes i senderistes iniciats i coneixedors de la muntanya i amb condició física adequada per l'activitat a realitzar.

L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut, dels incidents que puguin succeir, dels canvis que hagi pogut sofrir el recorregut del dia de la seva realització, ni de les condicions meteorològiques en que es realitza.

Aquesta és una informació que es posa a disposició dels apassionats de la muntanya, de manera altruista, amb la finalitat de divulgar les activitats de muntanya, la natura i el territori que ens envolta, amb respecte i conservació de l'entorn.

Borda

Obac_de_Canillo

Cami_del_Gall

PictographBridge Altitude 5,640 ft

Pont penjant de la vall de Riu

Pont_penjant_de_la_vall_de_Riu

desvio esq

desvio_esq

rotonda

• Photo of Salva-SLY
    Salva-SLY Nov 1, 2022

Molt maca. És una mica trenca cames. ; )

• Photo of ultracup
    ultracup Nov 2, 2022

Hola,

Hem fet part de la ruta perque anavem amb una nena de 4 anys i mig, la pujada de l'Aldosa ha estat massa forta per a ella.....comentar que al Pont Tibetà s'ha de reservar entrada, no el pots creuar sense.