Photo of220228 El Vendrell i Serra Pedregosa pels camins Nou Vendrell, del Dissabte, del Dilluns de Pasqua, i del Bassa Photo of220228 El Vendrell i Serra Pedregosa pels camins Nou Vendrell, del Dissabte, del Dilluns de Pasqua, i del Bassa Photo of220228 El Vendrell i Serra Pedregosa pels camins Nou Vendrell, del Dissabte, del Dilluns de Pasqua, i del Bassa

January 6, 2024
February 2022

near El Vendrell, Catalunya (España)

INTRODUCCIO:
Bonica i variada ruta pels voltants del Vendrell, sortint del Carrer del Baix Llobregat i que voreja el Nou Vendrell i recorre diversos camins perduts, recentment recuperats, com es el cas del Cami del Nou Vendrell que ens porta a la desconeguda carena de la Serra de Sant Josep i que enllaça amb l'espectacular Camí dels Dissabtes que ressegueix la carena de les serres de la Papiola i del Marian i que va a entronca amb la Serra Pedregosa.
Quan trobem el indicador del Puig del Lleó, si es vol es pot pujar i fer el tomb circular al Puig del Lleó per tornar a seguir la ruta en el mateix punt.
Continuarem per la Serra Pedregosa, passant pel Puig Claper. Deixaren el trencall del Raurell i agafem el següent corriol a l'esquerra, es el camí del Dilluns de pasqua que ens porta a tocar de la via de l'Ave. La seguim un tram i pujarem al repetidor pel camí del Xino Xano. Del repetidor seguim recte, en direcció al Puig de Lleó,. Ens hem de desviar a la dreta per un corriol ben senyalitzat amb una fita, i que trobarem poc abans del trencall del Camí del Matí, que baixa a l'esquerra cap el Fondo del Lleó. Baixarem pel camí del Bassa, que porta per les runes de la Masia del Manso i baixa cap a les torretes per sortir al Pont de l'Ap-7 i tornar al punt de sortida.

Recorregut amb camins poc coneguts i molt variats , pels que els agraden els corrioles i amb pujades i baixades, amb algun tram pedregós. Us encantarà i no us semblarà que esteu a tocar del Vendrell.

Ruta circular des de El Vendrell passant per:
- Nou Vendrell (0.6 Km)
- Camí del Nou Vendrell: (2,1 Km)
- Serra de Sant Josep (2,6 Km.)
- Camí del Dissabte (3,0 Km.)
- Serra Pedregosa ( 5,0 Km.)
- Puig Claper (6.1 km)
- Pont Ave (7.6 km)
- Camí del Xino - Xano: (8,1 Km)
- Repetidor (8,8 Km.)
- Masia Del Manso (9.9 km)

Format: Circular, des del Vendrell, amb sortida i arribada al carrer Baix Llobregat a prop del pont per creuar l'autopìsta.

Sentit: Anti- horari, que és l'aconsellable i més habitual,. No aconsellable fer-lo a la inversa. La baixada pel del Nou Vendrell es molt forta i pedregosa.

Sortida matinal molt atractiva, variada, majoritàriament per senders poc coneguts i recentment recuperats. Recorregut de puja i baixa, pero molt aconsellable. Ideal per entrenar.

Dificultat:
Baixa. No te passos colt complicats ni exposats pero si que te pendents fortes i tereny pedregós. Sense cap problema per gent acostumada a fer muntanya.

Com que a wikiloc no es contempla la dificultat baixa optem per a posar-la moderada, però molt apta a la majoria de persones acostumades a caminar i a fer muntanya.

Recorregut molt recomanable. Segur que us agradarà. No semblarà que esteu al Vendrell.

ALTRE INFORMACIÓ:
Aquest recorregut s'ha realitzat sobre el terreny i amb base a dos dispositius GPS, GARMIN OREGON 700 i TWO-NAV Trail-2 han sofert un procés de depuració correcció per oferir un suficient grau de fiabilitat.

Cal tenir en compte que els dispositius GPS o telèfons poden perdre el senyal en zones d'orografia complicada i desviar-se del recorregut seguit sobre el terreny.

Es considera que el recorregut aquí detallat és per seguir-lo amb GPS, que és molt necessari, per no dir imprescindible per evitar pèrdues o embarrancades.

La descripció és una orientació per on va el recorregut proposat i un petit resum dels principals llocs de pas, per saber que ens trobarem i decidir si realitzem aquesta activitat. En cap cas és una guia de la ruta.

Cal tenir en compte que sempre la dificultat sempre és subjectiva i està en base al nivell de cadascú. Partim de la base que està adreçat a muntanyencs, excursionistes i senderistes iniciats i coneixedors de la muntanya i amb condició física adequada per l'activitat a realitzar.

L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut, dels incidents que puguin succeir, dels canvis que hagi pogut sofrir el recorregut del dia de la seva realització, ni de les condicions meteorològiques en que es realitza.