220212. Dels voltants de Saldes a Sant Ponç de Molers passant pel Dolmen

Photo of220212. Dels voltants de Saldes a Sant Ponç de Molers passant pel Dolmen Photo of220212. Dels voltants de Saldes a Sant Ponç de Molers passant pel Dolmen Photo of220212. Dels voltants de Saldes a Sant Ponç de Molers passant pel Dolmen

January 5, 2024
February 2022

near Maçaners, Catalunya (España)

INTRODUCCIÓ:
Curt i senzill recorregut circular pells voltants de Saldes que sortint de l'aparcament de l'Hostal del Pedraforca, ens porta primer al Dolmens de Molers i després al llogaret de Molers, passant per la petita església de Sant Ponç. Una matinal curta i agradable, sense grans pretensions i que alterna corriols amb trams de pista i camins amples, amb bones vistes del Pedraforca passant per nombroses edificacions afillades entre l'Hostal i el Càmping del Pedraforca.

Ruta circular des de Maçaners passant per:
- Dolmen de Molers (0.4 km)
- Sant Ponç De Molers (1.1 km)
- Molí de les Llenes (riu Saldes) 3,8 Km.
- Cal Salvans (6,3 Km)
- Molers: (7,5 km)
- La Serra (8,4 Km.)

Format: Circular, des de l'aparcament de l'Hostal del Pedraforca.

Sentit: Anti-horari. Tot i que no hi ha inconvenient en fer-lo a la inversa.

Aproximació.
Cal anar en direcció a Saldes i desviar-se després de Maçaners on indica l L'Hostal del Pedraforca.

Sortida i arribada: Aparcament de l'Hostal del Pedraforca.

Dificultat:
Fàcil. No te cap dificultat tècnica, ni passos complicats, bastant curta i amb menys de 300 m. de desnivell.

Descripció:
Sortim de l'aparcament de l'Hostal Pedraforca per la pista per la que hi hem arribat. A l'arribar al Cruse. Aquí ens desviem per un petit camí que voreja el restaurant i passa per Cal Xisquet per aviat arribar al Dolmen de Molers, molt ben conservat. Continuarem recte i creuarem la carretera desviant-nos en direcció A Molers per un petit camí que estalvia una part de la carretera d'accés. Li donem la volta al poblet, petit però molt ben endreçat i passant per Sant Ponç. A la'acabar les darreres cases girem a la dreta per un camí ample que aviat es converteix en corriol, passant per un petit collet , vorejant per sota el turó de Les Espuelles i anat a parar a una pista que seguim a l'esquerra per la Baga de Molers.
Seguirem la pista un llarg tram que voreja per l'obaga pel nord i per sota de la Costa Mala. Anem a parar a una altre pista, i poc després ens desviem a l'esquerra al Molí de les Llenes, a tocar del riu Saldes. que anirem al costat un curt tram pel camí de Saldes a Gresolet fins arribar al Xalet de Cal Fumanya. Continuarem la pista i girant a l'esquerra per una altre pista que voreja la carretera per dalt fins a Can Salvans, Aqui deixem la pista i fent un petit tram de senderó per creuar el torrent de Cal Lluc, vorejant la casa de colònies del Pedraforca i entrant de nou a Molers retornant fins on hem sortit però aquest cop no passarem pel dolmen sinó entre la Serra i el càmping Repós del Pedraforcai d'aqui al Cruse i a l'aparcament d'on hem sortit

ALTRE INFORMACIÓ:
Aquest recorregut s'ha realitzat sobre el terreny i amb base a dos dispositius GPS, GARMIN OREGON 700 i TWO NAV- Trail 2 i han sofert un procés de depuració correcció per oferir un suficient grau de fiabilitat.

Cal tenir en compte que els dispositius GPS o telèfons poden perdre el senyal en zones d'orografia complicada i desviar-se del recorregut seguit sobre el terreny.

Es considera que el recorregut aquí detallat és per seguir-lo amb GPS, que és molt necessari, per no dir imprescindible per evitar pèrdues o embarrancades.

La descripció és una orientació per on va el recorregut proposat i un petit resum dels principals llocs de pas, per saber que ens trobarem i decidir si realitzem aquesta activitat. En cap cas és una guia de la ruta.

Cal tenir en compte que sempre la dificultat sempre és subjectiva i està en base al nivell de cadascú. Partim de la base que està adreçat a muntanyencs, excursionistes i senderistes iniciats i coneixedors de la muntanya i amb condició física adequada per l'activitat a realitzar.

L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut, dels incidents que puguin succeir, dels canvis que hagi pogut sofrir el recorregut del dia de la seva realització, ni de les condicions meteorològiques en que es realitza.