Photo of220205 Alpens - Puig Cornador - Coll Tallat - Ermita de Santa Margarida de Vinyoles - les Llosses Photo of220205 Alpens - Puig Cornador - Coll Tallat - Ermita de Santa Margarida de Vinyoles - les Llosses Photo of220205 Alpens - Puig Cornador - Coll Tallat - Ermita de Santa Margarida de Vinyoles - les Llosses

January 5, 2024
February 2022

near Alpens, Catalunya (España)

INTRODUCCIÓ: Atractiva i variada travessa seguint gran part del GR-1 entre Alpens i Cal Cremat, al veïnat de Les Lloses, passant pel Puig Conrador, inclòs en els 100 cims de la FEEC així com per St. Margarida i Sant Martí de les Vinyoles. Fins a Sant Martí la majoria del traçat es un bonic corriol, mentre que d'aquí fins a Cal Cremat, malauradament es tot pista i inevitable, cosa que desllueix una mica la travessa, tot i així , en conjunt val la pena fer-la.

Ruta d'Alpens a les Llosses passant per:
- Torrats (0.9 km)
- Collet de l'Oració (1.4 km)
- Collet de les Bruixes (3.5 km)
- Puig Cornador (4.3 km)
- Coll Tallat (4.6 km)
- Serrat de l'Àguila (5.3 km)
- Ermita de Santa Margarida de Vinyoles (5.7 km)
- Collet de la Baga (6.8 km)
- Ermita de Sant Martí de Vinyoles (7.5 km)
- Font de Pinoses (11.3 km)

Format:
Travessa en sentit SW-NE. Sortint d'Alpens i acabant a Cal Cremat, al tyerme de les Lloses.

Aproximació.
En autocar. Recorregut ideal per fer en grups o centres excursionistes que es mouen en autocar.
Si no és aquest el cas haurem de contemplar mitja de transport, fer combinacions amb vehicles, que ens portin o vinguin a recollir o valorar les possibilitat de fer-ho en transport públic.

Sortida:
D'Alpens, concretament del local Social de la Fábrica vella.Hi arribem per la BP-4654

Arribada:
a Cal Cremat. Hi ha un petit aparcament davant de l'entrada del bar. A la carretera C-36 abans d'arribar a les Lloses venint de Ripoll.

Dificultat:
Baixa. No te dificultat tècnica, ni passos complicats, però amb algunes rampa més pendet de baixada. Desnivell de 470 m. pujats i 505 m. baixats. El pendent mig és del 7,5% amb rampes màximes del 25% de pujada i del 32% de baixada.

Com que la dificultat baixa no es contempla a wikiloc, la valorem com a fàcil, ja que s'hi acosta més que a moderada.

Descripció:
Sortim de la part alta d'Alpens seguint el GR-1 i passant ben aviat per la capella de San Antoni i el mas de Montjuic. A partri d'aqui seguirem el bonic corriol que ens porta al Mas de Torrats. Seguim el corriol dd l'esquerra , que entra el bosc i puja suaument passant pel Collet de l'Oració, el Pla de les Carolines i que crerua bona part del Serrat de les 'Aligues. Aprop del Collet de les Bruixes girem a l'esquerra pel corriol que puja per la carena i ben aviat ens porta a coronar el Puig Cornador de 1.229 m. (100 cims de la FEEC).
Baixem en sentit oposat cap el Coll Tallat. Aqui agafem el camí central que va per la carena del Serrat del Castell que aviat es converteix en un bonic corriol, creuant el Coll Manegat i arribant a Santa Margarida de Vinyoles. Seguim pel camí ample que desemboca a una pista però just aquí seguim recte per un petit corriol que voreja el Turó de Santa Margarida i ens porta al Collet de la Baga. Seguim el corriol que ens porta a Sant Martí de Vinyoles.
A partir d'aquí tot ja serà pista fins a Cal Cremat. Cal estar atents al track ja que hi ha diversos trencalls, però sempre seguint el GR-1.

ALTRE INFORMACIÓ:
Aquest recorregut s'ha realitzat sobre el terreny i amb base a dos dispositius GPS, GARMIN G66 i OREGON700 i han sofert un procés de depuració correcció per oferir un suficient grau de fiabilitat.

Cal tenir en compte que els dispositius GPS o telèfons poden perdre el senyal en zones d'orografia complicada i desviar-se del recorregut seguit sobre el terreny.

Es considera que el recorregut aquí detallat és per seguir-lo amb GPS, que és molt necessari, per no dir imprescindible per evitar pèrdues o embarrancades.

La descripció és una orientació per on va el recorregut proposat i un petit resum dels principals llocs de pas, per saber que ens trobarem i decidir si realitzem aquesta activitat. En cap cas és una guia de la ruta.

Cal tenir en compte que sempre la dificultat sempre és subjectiva i està en base al nivell de cadascú. Partim de la base que està adreçat a muntanyencs, excursionistes i senderistes iniciats i coneixedors de la muntanya i amb condició física adequada per l'activitat a realitzar.

L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut, dels incidents que puguin succeir, dels canvis que hagi pogut sofrir el recorregut del dia de la seva realització, ni de les condicions meteorològiques en que es realitza.