Photo of220108 Coll de Pallers, Coll Roig, Prat de Cadí, Canal Ordiguer i Graus de Riclar des d'Estana Photo of220108 Coll de Pallers, Coll Roig, Prat de Cadí, Canal Ordiguer i Graus de Riclar des d'Estana Photo of220108 Coll de Pallers, Coll Roig, Prat de Cadí, Canal Ordiguer i Graus de Riclar des d'Estana

January 9, 2024
January 2022

near el Quer Foradat, Catalunya (España)

INTRODUCCIÓ:
Preciosa, atractiva, variada i panoràmica sortida circular des d'Estana que ens porta al Prat de Cadí pel camí habitual pel coll de Paller i coll Roig Coll, allargant-la fins entrada la Canal de l'Ordiguer, retornant a Prat Cadí i fent la circular per la solana de Prat del Cadi i retorn pel preciós i desconegut corriol del Torrent de les Bordes i els Graus de Riclar, que ens porta al Coll de Paller per on retornem al punt de sortida.

Recorregut hivernal fet a primers de gener pero amb poca neu i força dura. Fins a Prat del Cadí la vam fer amb bota pelada, però d'allà fins a la canal de l'Ordiguer i retorn a Prat de Cadí amb gramponets. Si la neu és abundant es pot fer amb raquetes. I si es fora de l'hivern es pot fer aquest mateix track amb normalitat ja que coincideix totalment amb el camí d'estiu.

A l'haver-hi neu els bastons poden ser útils.

Format: Circular, en sentit anti-horari, que considerem que és el més adequat i recomanable.

Aproximació. Per accedir-hi hem d'anar per la N-260 i a Martinet agafar la LV-4055 en direcció a Montellà, pero ben aviat ens desviem a la dreta per un camí pavimentat que porta a Estana.

Sortida i arribada d'Estana, Just a l'entrada del poble hi ha un petit aparcament, on comencem a caminar. Hi ha la possibilitat d'anar amb cotxe al Coll de Pallers, però cal creuar el poble i hi ha èpoques que no es permet l'accés. Pel quilòmetre i poc que hi ha, és aconsellable deixar-lo aqui i començar la ruta a peu.

Dificultat:
Fins a Prat de Cadi és fàcil, amb un cert desnivell pero sense cap complicació. Pujant a la canal d'Ordiguer amb neu dura , i amb el pendent que te la posarem com a moderada.

Per aquesta ruta quasi be no es necessari el GPS, almenys fins a Prat de Cadí, però per fer el reton circular SI, ja que hi ha un parell de trencalls que poden donar lloc a confusió i cal estar atents a agafar el corriol de retorn a Estana sinó aniríem a Montellà.

Ruta circular des de Estana passant per:
- Coll de Pallers (1.0 km)
- Coll de Reineres (2.4 km)
- Coll Roig (3.2 km)
- Font del Pi (5.6 km)
- Prat del Cadí (5.9 km)
- Deixar pista de Prat de Cadí (7.5 Km)
- Torrent de les Bordes (8.1 Km)
- Graus de Riclar (8,9 Km)
- Coll de Pallers (9.9 Km)

Descripció: Sortint de l'aracamewnt creuem la bonica població d'Estana, passant per Sant Climent i els rentadors. Seguirem el GR-150 fins el Coll de Pallers, es una pita ample per la que poden passar vehicles, Al Coll de Pallers es barra la circulació amb vehicles i aquí agafem el PR que porta a Prat de de Cadi amb marques blanques i grogues. Pugem per dins del bosc amb un apujada progressiva passant pel Coll de Reineres i més endavant el Coll Roig on hi ha una gran bloc de pedra com a fita. Continuem pujant per arribar a l'espectacular i preciós Prat de Cadi, amb tota la muralla de la Serra del Cadi davant nostre.
Decidim posar-nos els gramponets i seguir fins entrada la canal de l'Ordiguer si la neu esta en bon estat val la pena. A l'estiu deu ser més senzill, tot i que és dreta i el corriol poc definit i pedregós.

De tornada optem per fer la circular. Just sortint del prat per on hem vingut seguim la pista a la dreta per la Solana de Prat de Cadí. Hi ha algun tram força dret i cal anar en compte de no passar-no el corriol per retornar al Coll de Pradell. La pista no es una meravella, però el corriol que ens porta pel Torrent de les Bordes i els Graus de Riclar si i molt, una joia. Val molt la pena. Un cop al corriol no te pèrdua perquè no te escapatòria i ens porta a un pista que seguint-la recte tornem al Coll de Pallers i d'aqui a Estana.

Us encantarà. Una meravella de recorregut. A l'hivern també te un encant especial, però dependrà molt de les condiciosn del temps i de la neu i de la quantitat qeu hi hagi. .
ALTRE INFORMACIÓ:
Aquest recorregut s'ha realitzat sobre el terreny i amb base a dos dispositius GPS, GARMIN OREGON 700 i TWO NAV - Trail 2 i han sofert un procés de depuració correcció per oferir un suficient grau de fiabilitat.

Cal tenir en compte que els dispositius GPS o telèfons poden perdre el senyal en zones d'orografia complicada i desviar-se del recorregut seguit sobre el terreny.

Es considera que el recorregut aquí detallat és per seguir-lo amb GPS, que és molt necessari, per no dir imprescindible per evitar pèrdues o embarrancades.

La descripció és una orientació per on va el recorregut proposat i un petit resum dels principals llocs de pas, per saber que ens trobarem i decidir si realitzem aquesta activitat. En cap cas és una guia de la ruta.

Cal tenir en compte que sempre la dificultat sempre és subjectiva i està en base al nivell de cadascú. Partim de la base que està adreçat a muntanyencs, excursionistes i senderistes iniciats i coneixedors de la muntanya i amb condició física adequada per l'activitat a realitzar.

L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut, dels incidents que puguin succeir, dels canvis que hagi pogut sofrir el recorregut del dia de la seva realització, ni de les condicions meteorològiques en que es realitza.