← Part of Langs Oude IJssel en Issel

217. 02 Issel: Marienthal Hamminkeln

September 10, 2014
September 2014

near Marienthal, Nordrhein-Westfalen (Deutschland)

Start: Bushalte (Marienthal, Hamminkeln) Eind: Treinstation (Hamminkeln). Laat je auto in Hamminkeln en neem de trein naar Wesel. Hier overstappen op de bus naar Marienthal (eens per twee uur)
A. Loop vanaf de bushalte in Marienthal richting Issel. Steek de brug over en ga eerste straat rechts (Kirchweg). We komen even later weer bij de Issel. Ga brug over en ga links af. Na 550m weer brug over en de Hanssemannsweg nemen (we lopen nu aan de zuidkant vd Issel)
B. Na ruim 400m weer de Issel over en de Hanssenmannsweg vewrvolgen. Sla linksaf de Isselmannsweg in en steek de L1 over. We zijn nu op de Stricksbrink die weer naar de Issel loopt. We dat voor even bij Im Hasselt. Dezeweg loopt van de Issel af via de Borggraf en de Becksstege weer naar de Issel terug te keren.
C. Net voor het Otto Pankok museum rechtsaf een ruig pad (X-pad) nemen richting Issel (zuid). We blijven nu een flinks stuk langs het warer lopen (noordkant). Blijf stug aan deze kant lopen en passeer de A3. We gaan verhard lopen over de Im Aussenbruch wat later An der Issel wordt.
D. De Issel maakt nu een knik van zuidwest naar noordwest. We blijven hem volgen en passeren de Brunenlandstrasse (70) en even later de Molkereiweg en komen bij de Bruch weg. Hier wisselen we van kant dus van oost naar westzijde
E. We lopen nu noordnoordwest en steken bij de Vierwinden opnieuw de Issel over om van kant te wisselen. We zien de A3 ten oosten en lopen (noord) naar de Brunerstrasse. Ga net voor het viaduct de kleine Isselbrug over en loop even naar het zuiden om de Bruchweg te bereiken. Ga deze rechtsaf op om toch op de L480 te geraken.
F. Hier links en over het spoor de eerste rechts nemen (Guterstrasse). Als je naar de Harley Davidson werkplaats gaat, vind je er een grote uitspanning voor KOFFIE!!.