211011 Osonès. Foradada de Cantonigròs des de l'Esquirol

Photo of211011 Osonès. Foradada de Cantonigròs des de l'Esquirol Photo of211011 Osonès. Foradada de Cantonigròs des de l'Esquirol Photo of211011 Osonès. Foradada de Cantonigròs des de l'Esquirol

October 11, 2021
October 2021

near Santa Maria de Corcó, Catalunya (España)

Per veure les fotos d'aquesta ruta aneu a :
La Foradada de Cantonigrós des de l'Esquirol ( 11-10-21 )
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PREVI : Vull esmentar que tot el que podeu llegir en aquest resum està escrit per algú que bassa tots els projectes en l’ús de la tecnologia, ordinador a casa i GPS o mòbil a les sortides.
També aconsello que si un track té 3 anys o més, es tingui cura llegint els comentaris i a ser possible es comprovi ruta amb una d’actual ja que els camins poden restar perduts o embrossats. Com més “atípica” sigui la ruta més cal tenir-ho en compte. Segons quin autor pot donar més garanties que d’altres, però el temps passa per tothom ......

IMPRESSIÓ : Ruta de SENDERISME valorada com a "FÀCIL" , ideal per fer amb la mainada. La podríem posar també a l'apartat de "A PEU"
Caminada força interessant ja que ens permet visitar un dels llocs més emblemàtics i conegut de la zona . Avui el salt anava sec però la foradada és espectacular. També resulta relaxant el camí de tornada des del Salt fins l'Esquirol per un preciós camí obac.
Cal esmentar que a data d'avui fan pagar 2,5 € per entrar a la zona del salt de la Foradada. El control el trobem només venint de Cantonigròs. Així si vens de l'Esquirol no pagues ...... ( curiós )

APROXIMACIÓ : Abans del km 2 de la BV-5207 just a les últimes cases de l'Esquirol trobem uns pals indicadors que ens mostren la ruta ( wpt 01 ). Hi ha lloc per deixar els cotxes.
Ara des de l’App del Wikiloc podem, prèvia descarrega del track, trobar la manera d’arribar a l’inici de la ruta.
Aquesta nova eina resulta molt útil. De fet els nous mòbils, amb millora de senyal, acabaran amb el món clàssic dels GPS quan resolguin el tema de consum de la bateria i el de la cartografia.

ORIENTACIÓ i GPS : ( Fàcil ) Ben senyalitzada.

DIFICULTAT FÍSICA : ( Molt Fàcil )

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Molt Fàcil )

PASSOS PERILLOSSOS : ( Cap)

DESCRIPCIÓ : Iniciem la caminada per un camí ampla i empedrat que passa a frec d'un dolmen ( ???? ) seguim pujant lleugerament fins arribar a les afores de Cantonigrós. un pal ens mostra per on seguir. De seguida trobem el "peatge" que ens permet accedir al camí que porta a la foradada .
Desfem fins el camí principal i el seguim ( camí de l'obac ) fins el cotxe gaudim del preciós entorn.

Com sempre, els waypoints pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Tot camí ample o corriol ben fressat.

COBERTURA GPS i MÒBIL : Movistar dona cobertura telefònica. Tema dades sense problema.

MENJAR : Hem dinat a Roda de Ter . Restaurant Cal Rabadà . Boníssim menú dies feiners per 11€.

AIGUA : A les Fontiques ( wpt 09 ) . També passem per Cantonigòs.

DADES TÈCNIQUES : El GPS ( Oregon 600 ) m’ha donat un desnivell final de +330. Temps en moviment ( caminant ) 2h 39’. Avui anàvem un grup de 6 caminadors a ritme tranquil.
Com he vist que si calibro el GPS als pics ( més de 2500 mts ) em millora la precisió ja no passo el track pel Garmin Connect que quasi no el corregeix.
Ara al mateix Basecamp podem filtrar el track eliminant els punts amb menys de 1,8 mts de separació, fet que millora les dades. Actualment porto l’Oregon 600 programat per temps ( punt cada 4-5 seg ).

POSSIBLES VARIANTS : Hi ha l'opció de fer la ruta a l'inrevés o d'anar i tornar pel camí de tornada , així ens estalviem pagar el peatge de 2,5€ per persona.
També podem sortir des del poble de l'Esquirol ( està indicat ) o donar una volta per Cantonigrós , així allarguem la ruta i fem una mica de turisme per aquests dos poblets.

BIBLIOGRAFIA : Ed Piolet te mapa de Collsacabra

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.
Comentaris enfocats a la utilització de la electrònica ( GPS ). Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector sàpiga el que es trobarà el dia que faci la ruta.

01 l'esquirol

01 l'esquirol 11-10-21

02 Dolmen Puigsespedres

02 Dolmen Puigsespedres 11-10-21

03 Cantonigròs

03 Cantonigròs 11-10-21

PictographWaterfall Altitude 2,522 ft
Photo of04 Salt de la Foradada ( Avui sense aigua ) Photo of04 Salt de la Foradada ( Avui sense aigua ) Photo of04 Salt de la Foradada ( Avui sense aigua )

04 Salt de la Foradada ( Avui sense aigua )