211009 El Puigmal des de l'Aparcament del Collet de les Barraques

Photo of211009 El Puigmal des de l'Aparcament del Collet de les Barraques Photo of211009 El Puigmal des de l'Aparcament del Collet de les Barraques Photo of211009 El Puigmal des de l'Aparcament del Collet de les Barraques

January 8, 2024
October 2021

near Planoles, Catalunya (España)

INTRODUCCIÓ:
Ascensió al cim del Puigmal des del Collet de Barraques, feta a primers d'octubre, amb alguna congesta de neu a dalt. En els mesos d'octubre i novembre l'ascensió al Puigmal pot anar molt condicionada per la situació meteorològica dominant uns dies abans.

Recorregut d'anada i tornada, amb un parell de variants per variar una mica a l'anar i al tornar. Es una ruta més llarga però més planera que fent-lo per Núria o per Fontalba.

Es tracta d'un recorregut senzill que no te pèrdua ja que cal seguir una llarga carena. Es de les poques vegades que fins i tot es podria prescindir del GPS.

Format: Lineal, d'anada i tornada pel mateix camí

Punt de sortida i arribada Aparcament del Collet de les Barraques.

Accés: Per accedir al Collet de les Barraques o popularment conegut com el Coll de Barraques s'ha d'anar a Planoles i el trencall surt de la mateixa N-260 que va de a la Collada de Toses. Està indicat.

Ruta circular des de Aparcament Collet de les Barraques passant per:
- Barraca del Teixidor (1.5 km)
- Pas dels Lladres (4.7 km)
- Coll de les Clotxes (7.0 km)
- Puigmal (8.7 km)
- Coll de la Pastera (9.8 km)
- Coll de les Clotes (10.4 km)
- Tossa del Pas dels Lladres (11.6 km)

Dificultat: Baixa, per la distància i el desnivell. Te algunes pendents fortes però no son molt llargues. No te passos exposats nio cap dificultat tècnica. Cal tenir en compte que es llarg i tenir present els horaris de sol, que no es faci fosc ni que hi hagi canvis de temps.

Com que a wikiloc no contempla la dificultat baixa, tenint en compte la longitud i el desnivell de més de 1100 m. la poso com a moderada.

Descripció: Sortim de l'aparcament una mica abans d'arribar al Collet de Barraques per la carretera en direcció al coll, pe`ro abans d'arribar-hi agafem un corriol senyalitzat a l'esquerra qeu fa de drecera i ens puja a la carena, ja amb vistes al Pugmal. Practicamnet seguirem aquesta llarguíssima carena de la Vaquerissa. Passarem per un abric de pedres i una mica més amunt arribem a un ampli coll i molt planer, és el Pas dels Lladres. Seguirem el camí força ample que voreja la Tossa dels Pas dels Lladrees a la dreta, creuant un teleskí, seguim sempre el camí, que al coll der Les Clotes es converteix en corriol . A partir d'un indicador deixem la carena i el corriol es fa més dret i s'enfila directe pendent amunt per terreny pedregós. A la cota 2785 es bifurca. Agafem el se l'esquerra perque no es tan frequentat i puja en diagona a la carena amb grans vistes i en poca estona i per la carena arribem al Puigmal, tocant algun congesta de neu. Panoràmica excepcional.
De baixada fem el mateix camí , ara seguint sempre pel camí principal A l'arribar prop d'un turó amb mitjans mecànics dalt, deixem el camí ampli i pugem pel llom de la carena fins el cim, és la Tossa del Pas dels Lladres de 2.661 m. punt màxim de l'antiga estació d'Er - Puigmal. Baixem per l'altre cantó i recuperem el camí de pujada que seguirem íntegrament fins l'aparcament.

ALTRE INFORMACIÓ:
Aquest recorregut s'ha realitzat sobre el terreny i amb base a dos dispositius GPS, GARMIN OREGON 700 i TWO-NAV Trail-2 han sofert un procés de depuració correcció per oferir un suficient grau de fiabilitat.

Cal tenir en compte que els dispositius GPS o telèfons poden perdre el senyal en zones d'orografia complicada i desviar-se del recorregut seguit sobre el terreny.

Es considera que el recorregut aquí detallat és per seguir-lo amb GPS, que és molt necessari, per no dir imprescindible per evitar pèrdues o embarrancades.

La descripció és una orientació per on va el recorregut proposat i un petit resum dels principals llocs de pas, per saber que ens trobarem i decidir si realitzem aquesta activitat. En cap cas és una guia de la ruta.

Cal tenir en compte que sempre la dificultat sempre és subjectiva i està en base al nivell de cadascú. Partim de la base que està adreçat a muntanyencs, excursionistes i senderistes iniciats i coneixedors de la muntanya i amb condició física adequada per l'activitat a realitzar.

L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut, dels incidents que puguin succeir, dels canvis que hagi pogut sofrir el recorregut del dia de la seva realització, ni de les condicions meteorològiques en que es realitza.

Fites

Abric

Teleski

Indicador

Encreuament

Esq

Mirador

Coll de Roc_blanc 1987 m.