210422 PUIG D’AGULLES (100 cims) i ROC DE FORELLAC des de GELIDA

Photo of210422 PUIG D’AGULLES (100 cims) i ROC DE FORELLAC des de GELIDA Photo of210422 PUIG D’AGULLES (100 cims) i ROC DE FORELLAC des de GELIDA Photo of210422 PUIG D’AGULLES (100 cims) i ROC DE FORELLAC des de GELIDA

May 8, 2021
April 2021

near Gelida, Catalunya (España)

El Puig d’Agulles de 653 m es el punt culminant de la Serra de l’Ordal. Situat als termes de Cervelló i Corbera de Llobregat (Baix Llobregat) i Gelida (Alt Penedès) es una magnifica talaia per contemplat el delta del Llobregat, Collserola, Montseny, Sant Llorenç de Munt, Montserrat i la plana del Penedès. Al seu cim hi ha un radar meteorològic i una vella cabana de guaita força deteriorada. Aquesta vegada hem escollit pujar-hi per una de les diverses rutes que es poden fer des de Gelida, així com aprofitar fer meteorològic el cim del veí Roc de Forellac.

RUTA*: Gelida. Passeig de Cantillepa (215 m) – Torrent de Vallbardina (238 m) – Font Freda (258 m) – Can Migrat (350 m) – Coll del Trencall Amunt (526 m) – Coll de Portell (568 m) – Puig d’Agulles (653 m) – Coll de Portell (658 m) – Roc de Forellac (629 m) – Collet de Montcau (569 m) – Font del Noguer (371 m) – Can Ginebreda (381 m) – Can Rossell (338 m) – Torrent de Vallbardina (238 m) – Passeig de Cantillepa (215 m).

DIFICULTAT*: Baixa. Alternant trams de pista i bonics corriols, de pujada seguim un bon tram del PR-C 70 i de baixada el GR-5

PUNT D’INICI*: Passeig de Cantillepa. Km 9,2 de la carretera C-243b a la sortida Sud de Gelida en direcció a Sant Sadurní d’Anoia.

CAMINADA**:
Gelida. Passeig de Cantillepa (215 m).Sortim per pista vers el Sud seguint el GR-5 fins uns metres abans d’arribar al Torrent de Vallbardina, on deixem la pista i prenem un corriol a l’esquerra tot passant pel peu d’una paret d’escalada. Seguint el corriol arribem a la Font Freda.
Font Freda (258 m). Bonica font amb aigua fresca i saludable. Damunt de la Font hi ha la bifurcació del GR-5 i el PR-C 70. Nosaltres prenem el PR que s’enfila al SE, inicialment per pista, passem prop de Can Migrat i aviat deixem la pista i seguim pel camí que s’enfila dins del bosc. Entre pins i matolls caminem fins arribar al Coll de Trencall Amunt.
Coll del Trencall Amunt (526 m). Cruïlla de Pistes. Nosaltres seguim 200 metres rumb al S, encara per el PR, just per abandonar-lo quant aquest gira a l’esquerra. Seguint recte el camí s’enfila fins al Coll del Portell.
Coll de Portell (568 m). Cruïlla de Pistes i camins. Seguint la pista al S ens enfilem fins al Puig d’Agulles.
Puig d’Agulles (653 m). Gaudim de bona i amplia panoràmica, tant sols limitada per el radar. Emprenem la baixada retornant al Coll de Portell, des d’on emprenem la pista al NE i continua com a camí fins assolir el Roc de Forellac.
Roc de Forellac (629 m). Modest cim on podem gaudir també de bones vistes. El descens el fem rumb al W, baixant per camí fins al Collet del Montcau.
Collet de Montcau (569 m). Cruïlla de Pistes. Prenem la que es dirigeix al WNW per on caminem 100 metres fins a trobar un bonic i boscós corriol que baixa dret fins a la Font del Noguer.
Font del Noguer (371 m). Bonica font al costat d’un noguer, amb aixeta de pulsació que permet la sortida d’aigua. Just en aquest punt hi trobem una pista que coincideix amb el GR-5. Baixem seguint el GR-5 que passa per la Font de Can Ginebreda (a la dreta de la pista, uns metres per sota. Està malmesa); l’ermita de MD de la Salut; i uns metres mes enllà, a la dreta uns antics forns de calç, amb alts pins que han crescut al seu interior; Can Ginebreda; Can Rossell; torrent de Vallbardina des d’on acabem desfent el primer tram de pista per la que hem començat. I així arribem al Passeig de Cantillepa on donem per acabada la ruta.

CARTOGRAFIA**: Muntanyes de l’Ordal. Escala 1:20.000 Editorial Piolet

Inici i Final. Passeig de Cantillepa

• Photo of Manel Fontes Fulquet
    Manel Fontes Fulquet May 11, 2021

Indrets molt interesants,la excursió molt maca totalment recomanable per gaudir dels llocs amb força historia.

Recomanable molt interesant i amb molta historia.