Photo of210125 Tarragonès. A la recerca de camins pels voltants de la Torre dels Escipions. Photo of210125 Tarragonès. A la recerca de camins pels voltants de la Torre dels Escipions. Photo of210125 Tarragonès. A la recerca de camins pels voltants de la Torre dels Escipions.

-253 ft
January 25, 2021
January 2021

near Monnars, Catalunya (España)

Per veure les fotos d'aquesta ruta aneu a :

Recerca de pas Torre Escipions ( 25-01-21 )

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VALORACIÓ GLOBAL : Vull esmentar que tot el que podeu llegir en aquest resum està escrit per algú que bassa tots els projectes en l’ús de la tecnologia, ordinador a casa i GPS o mòbil a les sortides.
També aconsello que si un track té 3 anys o més, es tingui cura i a ser possible es comprovi ruta amb un d’actual ja que els camins poden restar perduts o embrossats. Com més “atípica” sigui la ruta més cal tenir-ho en compte. Segons quin autor pot donar més garanties que d’altres, però el temps passa per tothom ......
Aquesta ruta pretenia fer recerca d’algun pas des de la platja llarga ( Salines ) fins la Torre dels Escipions. Un cop passada per sota la via del tren la pista gira a l’esquerra per apropar-se a la gasolinera Jaume I. Però segons mapes hi ha camí a la dreta que porta al Trull i al Càmping Palmeres. Avui en dia aquest camí resta tapat o perdut al menys al seu tram inicial, però com hi ha poca vegetació podem passar còmodament tal com hem fet avui .
Com és pot veure al track un cop hem trobat un camí ample hem anat enrere per veure si érem capaços de trobar el camí original dels mapes. En arribar al wpt ( 99 camí perdut ) hem comprovat que resta totalment perdut. Més endavant hem anat fins wpt ( 99 camping ) tot buscant algun pas alternatiu. Així doncs seguint el track sense anar als dos wpt abans esmentats podem sens cap complicació anar des de la platja fins la torre dels Escipions.
Una variant més còmode que aquesta proposta, és la de passar sota la via pel càmping de Les Palmeres fins trobar el track i seguir-lo. També per la zona del Mas de Rabassa hem fer recerca de algun corriol o pas alternatiu. Com podeu veure a la gràfica sense cap mena d’èxit. Cal esmentar que actualment el Mas de Rabassa te tancats els seus accessos, tallant antics passos.
En resumen , track molt fàcil de seguir si esborrem totes les desviacions que ens duen als (4) wpt 99.

APROXIMACIÓ : A la N-340 agafem sortida Tenis Tarragona. Un ampli aparcament ens permet deixar els cotxes ( wpt 01 ).

ORIENTACIÓ i GPS : ( Fàcil + )

DIFICULTAT FÍSICA : ( Molt Fàcil )

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Molt Fàcil )

PASSOS PERILLOSSOS : ( Cap )

DESCRIPCIÓ : Com sempre, els waypoints pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Una mica d’asfalt , trams de pista i molt de corriol.

COBERTURA GPS i MÒBIL : Tema GPS amb senyal perfecte. Movistar amb cobertura.

AIGUA : Cap font amb aigua.

DADES TÈCNIQUES : El GPS ( Oregon 600 ) m’ha donat un desnivell de +118 . Temps en moviment ( caminant ) 2h 20’. Avui anàvem 2 caminadors.

BIBLIOGRAFIA : Ed Piolet te mapa de la zona recentment actualitzat.

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.