Photo of20240313 El Castellot des de les Cases Noves de la Riera (Castellví de la Marca) Photo of20240313 El Castellot des de les Cases Noves de la Riera (Castellví de la Marca) Photo of20240313 El Castellot des de les Cases Noves de la Riera (Castellví de la Marca)

50 minutes
one hour one minute
March 13, 2024
March 2024

near La Carroña, Catalunya (España)

Ruta des de les cases Noves de la Riera fins al Castellot passant pel Collet del Castellot (2,2 km) i el Coll del Castellot (2,7 km).
Ruta realitzada sempre per pistes mentre els companys i companyes del Centre Excursionista de Lleida (colla Camina dimecres) pujaven pel pas equipat i la Cova del Castellot. Només he gravat la pujada perquè tenia la bateria baixa, tant del mòbil com del rellotge amb GPS.
Tot i pujar per pistes, hi ha trams amb pendents molt accentuats.

0. Zona d'aparcament

Zona d'aparcament al costat del pont de les Case Noves de la Riera junt la carretera BV128. Hi ha dues esplanades per aparcar. La superior molt més àmplia

PictographIntersection Altitude 845 ft

1. Intersecció a la Riera de Marmellar

Bifurcació. Seguim la pista de l'esquerra. La de la dreta segueix la Riera de Marmellar i a la Torre de Can Pascol. Cal anar seguint els indicadors "El Castellot"

2. Collet del Castellot

Bifurcació que seguim a l'esquerra. La de la dreta porta al Cogulló

3. Coll del Castellot

Següent coll i bifurcació. Girem a l'esquerra

4. Font del Castellot

Bifurcació cap a la Font del castellot i corriol de baixada a la zona d'aparcament. Seguim la pista carenera. Ja veiem la Torre del Castellot.

PictographRuins Altitude 1,523 ft

5. El CASTELLOT

Arribada al cim (100 cims essencial). Bona panoràmica de tot el Penedès i comarques veïnes. Es pot pujar dalt de la Torre. Més informació a: https://www.castellvidelamarca.cat/endinsat-a-la-marca/llocs-dinteres/el-castellot.html