Photo of2024-03-28 - 2024-03-30 - Jardova velikonoční jesenicko-orlicko-třebovsko-litomyšlsková 'homemade' skoro stovka Photo of2024-03-28 - 2024-03-30 - Jardova velikonoční jesenicko-orlicko-třebovsko-litomyšlsková 'homemade' skoro stovka Photo of2024-03-28 - 2024-03-30 - Jardova velikonoční jesenicko-orlicko-třebovsko-litomyšlsková 'homemade' skoro stovka

2 days 53 minutes
April 2, 2024
March 2024

near Horní Morava, Pardubický (Czechia)

Prihodna konstalace hvezd me privedla ve stredu 27. do Litomyšle..., idealniho startovaciho mista pro dobyvani Jeseniku a Orlickych hor, jak se ukazalo, nebot se odtamtud da krasne prepravovat hromadnou dopravou.
Vubec nejvic nejlepsi jsou vikendove a "svatecni" spoje, ty jezdi bez prestupu az na Dolni Moravu pod Kralicky Sneznik... Jelikoz jsem ale putoval ve vsedni den, musel jsem se dvema prestupy. Litomyšl -> Česká Třebová (bus), -> Králíky (vlak), -> Dolní Morava (busik)... Nic strasneho, 2h36m za 128 korunecek.
Privstal jsem si a uz v 8:21 jsem byl na startu. Trosku poprchavalo, ale z predpovedi a radarovych snimku jsem odhadnul, ze nema ani smysl tahat z batohu plastenku.

Cilem pro dnesni den byl Penzion u Medveda v Rokytnici v Orlickych horach, cca 36 km vzdaleny.
Trasa to byla nadherna a od tretiny i zalita sluncem, jenom trosku dunel vetrik. Slo se vice mene po hranici s Polskem a jenom jedno misto me moc nepotesilo, tesne pred sedlem Dolní Lipka, kde byl teren hodne podmaceny a tak jsem si i parkrat slapnul do hlubsiho terenu, coz pro me bezecke boty nebylo optimalni situaci... :-D :-D :-D

V Rokytnici jsem byl tesne pred ctvrtou odpoledni. Na obloze se uz zase honily cerne mraky a i zde se predpoved vyplnila, prutr mracen, dokonce i s jednim bleskem a zahrmenim na sebe nenechala dlouho cekat.
Prselo nekolik hodin, ze jsem dokonce skipnul i veceri - dal jsem si pouze nouzovy sojovy suk... Mno, muselo to stacit.

Rano jsem se probudil do jasneho dne, konkretneji do zmrnuteho rana. Vsude byla jinovatka! Carovne! :-)
Vystartoval jsem asi v 6:40..., s planem zastavit v asi 10km vzdalenem Žamberku v Bille na snidani.
Jak jsem rekl, tak jsem i udelal... :-)

V pet odpoledne se mi pred ocima vykulil cil dnesni etapy, zeleznicni uzel v České Třebové.

Na noc jsem se presunul zpatky do Litomyšle, abych v sobotu ráno, asi v 6:18 už zase mířil busem do Třebové k nádraží. Bylo předemnou posledních 14 z plánovaných cca 95 km...
Trasou jsem prolétnul jako nuz maslem. V 9:30 jsem byl zpet v Litomyšli, takze mi to sobotni plany vlastne vubec neovlivnilo, a mohl jsem po sprse a vyborne snidani vyrazet za dalsim dobrodruzstvim!

Juch, krasny plan a dalsich nekolik desitek kilometru do meho chodeckeho projektu: "Křížem-krážem, Českem..."

#DOBRODOŠLI

PictographPicnic Altitude 1,785 ft

Dolní Lipka border crossing

Great place for breakfast / break if whether allows. And I was lucky. :-)

Great viewpoint above Dlouhoňovice

PictographOvernight Altitude 1,909 ft

Penzion u Medvěda

Slept here over night for 23EUR only.

PictographLake Altitude 1,230 ft

Šušek pond

Excellent place to take a swim!