2024-02-18 StMiqueldeSolterra

7 mi
February 18, 2024
February 2024

near Sant Hilari Sacalm, Catalunya (España)

Ruta circular des de Aparcament Can Calabrès passant per:
- Pont de fusta al Torrent de la Font del Gavatx (0.6 km)
- Font del Vern (0.9 km)
- Font del Gavatx (1.1 km)
- Cedre Monumental (1.9 km)
- Salt de Sant Martí (2.3 km)
- El Borrell (4.5 km)
- Sant Miquel de les Formigues (5.2 km)
- Font Sa Guarda (6.1 km)
- Auró (7.7 km)
- Coll de Llevanyes (7.9 km)

SANT MIQUEL de SOLTERRA “100 Cims essencials” (29/1/23)

Sortida i arribada: Can Cabrerès – Sant Hilari Sacalm (La Selva)
Distància: 11,6 km
Desnivell positiu: 509 m
Dificultat: Baixa
Temps en moviment: 2h 305’
Temps total: 4h 11’
Participants: 30 (15 dones i 15 homes)

La proposta de febrer ens va dur al cim més alt de les Guilleries (terra de bandolers).
A ¼ de nou del matí, amb una temperatura de 8°C, els 30 participants vam iniciar la caminada que ens duria a Sant Miquel de Solterra o de les Formigues (1.202m).
Tot baixant pel Torrent de la Font del Gavatx, vam arribar al Salt de Sant Martí, a 2,5 km de l’inici, on curiosament encara brollava aigua i fins i tot vam observar el seu gorg.
Dos quilometres més enllà vam aturar-nos a les ruïnes d’El Borrell, on el grup es va replegar.
I, a les 10:00 h vam arribar al cim de Solterra. Allà vam esmorzar i gaudir del 360° que ens ofereix aquest cim emblemàtic.
Després d’esmorzar vam compartir, amb els companys, la llegenda del cim, on les formigues en són les protagonistes; també vam aprofitar per informar als excursionistes, del programa d’entrenaments de la 28a (+2) marxa Canovelles-Montserrat.
A ¾ d’11 vam iniciar la baixada, per la banda de llevant, tot passant pel castell de Vilavèquia i la seva plantació d’avets, de totes les mides.
Poc després, a ¼ d’una, arribàrem a can Calabrès, on va acabar aquesta agradable matinal.