2023-08-25 - Zbiroh - Příbram - - - MARATHON

Photo of2023-08-25 - Zbiroh - Příbram - - - MARATHON Photo of2023-08-25 - Zbiroh - Příbram - - - MARATHON Photo of2023-08-25 - Zbiroh - Příbram - - - MARATHON

August 28, 2023
August 2023

near Zbiroh, Plzeň Region (Czechia)

Do Zbirohu jsem dorazil (došel) 9. ledna 2018. Takže, chvilku to trvalo, než jsem na tuto spojnici z Rakovníka, která mi tehdy zabrala 49.20km, navázal, a prodloužil ji!
Tentokráte to bylo 42.90km - pěkná přesmyčka, ne? :-)

Každopádně UPS, tolik let... :-) A přitom v "jižních" Brdech jsem ještě nikdy pořádně nebyl a mnohaletá vojenská přítomnost to tam prý celkem zakonzervovala, nesl jsem si v paměti, a to tak, že jsem se měl těšit na "opuštěné" lesy podobné těm, které lze tak maximálně vidět na periferiích Česka!

A je to pravda, trošku jsem se tam, zejména v těch vyšších partiích, cítil jako někde na Šumavě!
Chtělo to jenom vybrat cestičky mimo pro dálkoplazy "tvrdé" cyklostezky - což jsem se snažil si pohlídal! :-)

Počasí přálo. Bylo zataženo. Sice docela teplo, že z jednoho lilo jako z kuny, ale mohlo být daleko hůř, s ohledem na vedra předchozích dnů.
(Možná ze mě i lilo díky tomu, že jsem tu trasu chtěl dát pod osm hodin, což považuji za úspěch na mých "marathonech". Respektive kvůli tomu, abych nemusel jít večer na čelovku - ze Zbirohu jsem vyrážel až po třinácté hodiné - a hlavně se stihnul přesunout ještě domů pomocí veřejné dopravy... :-))
Sliboval jsem si, že třeba přijde nějaký pořadný deštík co teplotu srazí, ale pršelo asi tak 2x tři minuty a patnáct sekund...
V Příbrami, když jsem čekal na autobus do Prahy, bylo kolem půl desáté, svítilo na městském info panelu vedle autobusového nádraží ještě 23°C...

A jak to tentokráte bylo s jízdným? Na start za 147Kč, přičemž jsem musel busem přes Veleslavín, pak metrem přes Muzeum na hlavák, dále vlakem směr Hořovice a Kařez, a na úplný start ještě jedním busem...
Nazpátek to vyšlo za 110 Kč - holt Příbram má mnohem lepší obslužnost než nejaký zaprděný Zbiroh, který už je navíc v divočině Plzeňského kraje...

Doufám, že do Příbrami, za dalším prodlužováním mé procházky Českem, dorazím o chlup dříve, než za dalších pět a půl roku... :-D