202210060829 arbúcies (de joanet al prat de les ànimes)

Photo of202210060829 arbúcies (de joanet al prat de les ànimes) Photo of202210060829 arbúcies (de joanet al prat de les ànimes) Photo of202210060829 arbúcies (de joanet al prat de les ànimes)

November 10, 2022
October 2022

near Joanet, Catalunya (España)

Hem aparcat a l’aparcament que hi ha al contat del veïnat, sota el Turó de Can Relliquer. Hem començat donant la volta gairebé sencera al turó, per dirigir-nos cap al Pla de la Fossa, seguidament hem pres el camí cap al Turó de Serraïma. Hem anat a buscar la Riera de Can Mola, que hem remuntat fins que una tanca ens ha barrat el pas. Veient que l’alternativa era donar molta volta hem decidit pujar el bosc fins arribar a un camí que seguia la Riera per l’altre costat però mes amunt. D’allà bàsicament hem anat seguint les tanques de la finca fins arribar a la carretera a l’alçada del Turó del Tàvec. Hem anat caminant per ella fins al Pla de Vilafort on l’hem deixat una estona, fins que el camí s’ha fet perdedor i hem tornat a la carretera camp a través i en forta pendent, l’hem tornat a resseguir fins que el GR83 la deixa per a trobar-la de nou ja a l’entrada de Joanet. El recorregut ha estat dominat per les alzines sureres, també alguns rodals de castanyer, de pinastre i d’alzines, amb esquitxades de pi pinyoner. El sotabosc majoritari d’arboç, ara ja amb fruits madurs (n’he menjat), també bruc boal, esbarzers i estepa borrera. Cal destacar la presència, als llocs mes oberts, de gran quantitat d’estramoni, ara florit i començant a granar acompanyant també gran quantitat de setins ja amb les llavors a punt.
M’han acompanyat el Ramon Urgell i el Jordi Querol.