2021-04-24 Sprimont promenade 1 met uitbreiding

Photo of2021-04-24 Sprimont promenade 1 met uitbreiding Photo of2021-04-24 Sprimont promenade 1 met uitbreiding Photo of2021-04-24 Sprimont promenade 1 met uitbreiding

April 25, 2021
April 2021

near Damré, Wallonia (Belgique)

Deze wandeling in Sprimont laat u genieten van het landschap in de Condroz: weiden met haagjes, leuke veldwegen en grootse vergezichten. Ze volgt grotendeels de wandeling 1 van Sprimont, maar in Blindef hebben we de wandeling lichtjes uitgebreid.
We zijn vertrokken vanaf de carpoolparking bij de uitrit 45, Sprimont. Vandaar hebben we eventjes langs de weg naar Damré gewandeld tot we de wandeling kruisten.
Langs stenige veldwegen gaat het naar het industriegebied van Damré waar men mooi kan rondgaan. Het gaat verder naar de dorpjes Sendrogne en Blindef. Daar verlaten we de route en gaan via nog meer veldwegen richting Adzeux. Van daaruit gaat het naar La Haute Folie, waar we terug op wandeling 1 zitten. Van hieruit heeft men echt een groots uitzicht.
Via Hotchamps lopen we richting snelweg en passeren daarbij de Chantoir de Béronri.
Door het bos klimmen we daar terug naar Damré waar we langs het Maison Forte en een oud stuk smalspoor lopen.
Op het laatste verlaten we weer de route om terug naar ons startpunt te gaan.
Een zeer mooie wandeling, met mooie vergezichten, vooral als de bomen nog geen blad hebben. Gelukkig stonden er wel vele fruitbomen in bloei net als de sleedoorn.