2021-01-22 Meerhout - Hulsen - Belse bossen

Photo of2021-01-22 Meerhout - Hulsen - Belse bossen Photo of2021-01-22 Meerhout - Hulsen - Belse bossen Photo of2021-01-22 Meerhout - Hulsen - Belse bossen

January 22, 2021
January 2021

near Genepas, Flanders (Belgique)

Wij zijn vertrokken vanaf een parking in de Gasthuisstraat, maar men kan ook vertrekken vanaf de bezoekersparking van het Grote Netewoud.
Het bezoekerscentrum van het Grote Netewoud is normaal de eerste stop op deze route.
We volgen het pad langs de Grote Nete tot in Hulsen. Daar maken we de oversteek naar de Volsbergenbossen waar we enkele kleine paadjes nemen.
Na de oversteek van de Molsebaan trekken we via de Volmolenweg naar de Belse bossen.
Langs het kleine weggetje langs de Zeeploop wandelen we naar de landduinen van de Kapucienenberg.
Na enkele vennen en een heidegebied gepasseerd te zijn doorkruisen we het natte gebied van de Kruiskwacht.
En dat brengt ons terug bij de Grote Nete en ons startpunt.
Deze route gaat bijna helemaal over onverharde wegen. Op een kleine passage langs de Molsebaan na bevinden we ons praktisch overal in het natuurgebied van het Grote Netewoud. Zelfs met dit nat weer zijn de paden goed begaanbaar.
Deze toer is een echte aanrader voor ieder die graag in de natuur wandelt.