20200816 Llesui - Tuc de la Cometa (100 cims)

Photo of20200816 Llesui - Tuc de la Cometa (100 cims) Photo of20200816 Llesui - Tuc de la Cometa (100 cims) Photo of20200816 Llesui - Tuc de la Cometa (100 cims)

August 25, 2020
August 2020

near Llesúy, Catalunya (España)

Ruta força llarga des de la base de les antigues pistes d'esquí de Llessui fins al Turó o Tuc de la Cometa.
L'itinerari és sobretot per pista. Els primers quilòmetres, fins la Fita Alta, la pista és transitable per vehicles 4x4. Després es combinen camins i pistes en molt mal estat.
Només hi ha vegetació arbòria ens els dos primers quilòmetres de l'ascensió. Despres només hi ha matolls i prats. Per tant, no trobarem gairebé ombres.
Tampoc hi ha fonts. Per tant, cal proveir-se de força aigua o líquids i, en acabar, anar al bar del poble a prendre una bona cervesa a la terrassa que mira al poble vell.
No hi ha cap dificultat tècnica. Tampoc d'orientació amb mapa o GPS

PictographCar park Altitude 0 ft

00 Pàrquing

Pàrquing al peu del telecadira de l'antiga estació d'esquí de Llesuí. A uns 2 km del poble per pista asfaltada. Des d'aquí cal seguir la pista de terra, apta per vehicles 4x4, que porta fins al Coll del Triador i Espot.

Seguim la pista principal , la de la dreta, de pujada

PictographRuins Altitude 6,140 ft

02 Telecadira

Després de molta estona per pista, de pujada, en un revolt, arribem a la instalació d'un dels telecadires

PictographRuins Altitude 6,177 ft

03 Fita alta

Antigues instal·lacions on devia haver servei de restaurant ... Aquí deixem la pista principal. Tenim dues opcions. 1. Seguir una pista a mà esquerra que poc a poc va pujant. (és l'opció que agafo de pujada). 2. Seguir pel llom de la muntanya aprop del telecadira (més cansat). És l'opció que agafaré de baixada

La pista que segueixo des de la Fita Alta s'ha transformat en un camí ample i bastant planer. Arribem a una bifurcació que seguim a la dreta (recte), tot i que és el camí menys evident. De seguida el camí gira i comença a pujar de valent

05 Corriol a la dreta de pujada

Deixem la pista (que també ens serviria per pujar) i agafem un corriol a la dreta, de pujada, que segueix junt als postes del telecadira.

06 Pista esquerra de pujada

Deixem el corriol i el telecadira, que ara pugen amb molt pendent, i ens anem cap a l'esquerra on trobem les restes d'una pista que seguim de pujada

La pista arriba a una pista més ample que seguim a la dreta de pujada

La pista arriba a un coll. Seguim la pista per la carena que gira a l'esquerra, cap al Sud .

Després d'un parell de quilòmetres deixem la pista a la nostra dreta i pugem pel dret, seguint la carena.

10 El Bony

Avant-Cim previ al cim de la Cometa

11 Pic de la Cometa

Arribem al cim. Bones vistes en totes les direccions.