2020-11-18 Land van Herve wandeling

Photo of2020-11-18 Land van Herve wandeling Photo of2020-11-18 Land van Herve wandeling Photo of2020-11-18 Land van Herve wandeling

November 18, 2020
November 2020

near Sonkeu, Wallonia (Belgique)

We zijn onze wandeling vertrokken vanop een kleine parkeerplaats vlakbij de autostrade afrit Herve en de RAVeL.
Het eerste deel hebben we gewandeld met zicht op de terril van Fléron.
Nadat we de autoweg gekruist waren liepen we door één van de befaamde klaphekjes die je overal in het land van Herve vindt. Men loopt dan dwars door de weide naar het volgende hekje.
We volgden hier de wandelroute : La Flânerie du puits et des biscuits.
Nadat we de Ruisseau de Melen overgestoken hadden gingen we noordwaarts naar de Bolland.
Daarna klommen we naar boven waarbij we een prachtig uitzicht hadden.
Langs kleine wegen gingen we naar Bolland.
Daar namen we de Rue de Noblehaye, die we volgden tot aan de Chapelle Notre-Dame des Vertus.
Daarna ging het weer door klappoortjes en weiden naar het fruitplateau.
Het laatste deel ging over de RAVeL.
Dit is een mooie route die loopt over veldwegen, weiden en kleine asfaltwegen.

• dfraikin1 Feb 11, 2022

Très très belle balade. Merci beaucoup