2020-09-27 Ebrach - Baumwipfelpfad - Ruine Stolberg

Photo of2020-09-27 Ebrach - Baumwipfelpfad - Ruine Stolberg Photo of2020-09-27 Ebrach - Baumwipfelpfad - Ruine Stolberg Photo of2020-09-27 Ebrach - Baumwipfelpfad - Ruine Stolberg

October 15, 2020
September 2020

near Ebrach, Bayern (Deutschland)

We zijn onze wandeling begonnen in het centrum van Ebrach. Het Baumwipfelpfad was het eerste doel.
En het biedt inderdaad waar voor zijn geld. Men gaat er langzaam naar boven en kijkt steeds verder rond in de omgeving.
Langs de Verbindungsweg zijn we naar het Steigerwaldcentrum aan de rand van Handthal gewandeld.
Het volgende doel was de ruïne Stollburg op de Stollberg. Op dit deel heeft men een prachtig zicht op de wijngaarden in de omgeving.
Ons volgende doel was het Steinernes Kreuz.
Hiervoor moesten we lang door het bos gaan. Ook de verdere teugkeer naar Ebrach was eigenlijk eentonig: niks dan bomen en bos.
Maar de marktplaats van Ebrach is een pareltje: de kerk is zeker een bezoekje waard.
Dit was dus een lange wandeling, met in het begin enkele mooie doelen, maar met een lange terugweg door het bos.