Photo of2020-06-21 ESTUBENY-GORGO DE LA COVA DELS VIKINGOS-GORGO DE LA ESCALERA-LA CABRENTÀ Photo of2020-06-21 ESTUBENY-GORGO DE LA COVA DELS VIKINGOS-GORGO DE LA ESCALERA-LA CABRENTÀ Photo of2020-06-21 ESTUBENY-GORGO DE LA COVA DELS VIKINGOS-GORGO DE LA ESCALERA-LA CABRENTÀ

June 26, 2020
June 2020

near Estubeny, Valencia (España)

SENDERISME: 2 senderistes a Estubeny. Per fer el Gorgo de la Cova dels Vikingos i el Gorgo de la Escalera. Aparquem el cotxe en l'entrada d'Estubeny i comencem la ruta cap a la zona de bosc coneguda com La Moleta, molt frondós per a albergar-se del sol. Eixim del bosc a una pista i veiem el poble d'Anna i el seu fascinant palau. Prompte veurem la desviació que, per una forta pendent, ens porta fins a la cascada de la Cova dels Víkingos, creuant el riu amb molt atenció. Tornem pels nostres passos i, abans de tornar a creuar el riu, ens dirigim cap al Gorgo de la Escalera vist des de baix. Continuem cap a l'antiga central elèctrica d'Anna, on esmorzem molt tranquils (està tot derruït i en un pèssim estat, llàstima) . Després ens dirigim cap al poble d'Anna i, abans d'arribar al poble, ens desviem a l'esquerra fent un tram per la carretera, molt transitada per cert. Ja només ens queda prendre una altra vegada la senda de La Moleta fins a arribar al poble i baixar fins a La Cabrentà, un paratge natural preciós al costat del riu Sellent.

Anna a la dreta

Font tío Marcelino

Fuente tío Marcelino

Gorgo Gaspar a la dreta

Photo ofPunt d'informació. La selva d'Estubeny. La Cabrentá Photo ofPunt d'informació. La selva d'Estubeny. La Cabrentá Photo ofPunt d'informació. La selva d'Estubeny. La Cabrentá