2019/09/07 Satala Antik Kenti

September 7, 2019
September 2019

near Sökmen, Gümüşhane (Türkiye)

2019/09/07 Of - Alanya Bisiklet Turu - Satala Antik Kenti

PictographCampsite Altitude 0 ft

Kamp

Su kemeri

Satala antik kenti

Gümüşhane şehir merkezine ortalama 88 km, Kelkit merkezine ise 28 km mesafede bulunan Satala Antik Kenti’ne, Gümüşhane – Kelkit karayolunda 60 km devam ederek, Kelkit merkezden 20 km Erzincan istikametinde ilerledikten sonra Sadak köyü yol ayrımından 7 km mesafede daha gidildikten sonra ulaşılır. Gümüşhane merkezden Antik Satala Kenti’ne kadar asfalt yolla ulaşım sağlanmaktadır. Bir ülkenin uluslar arası arenada farklılığını yansıtan en önemli zenginlik sahip olduğu kültürel varlıklarıdır. Uzun soluklu bir tarihe sahip olan Anadolu toprakları insanoğlunun varlığı ile beraber birçok medeniyetlere ev sahipliği yapmıştır. Ancak yıllar yıllı bu topraklarda yaşana savaşlar, medeniyet değişiklikleri bir imparatorluk için önemli olan bölgeler zamanla önemini kaybetmiştir. Bu nedenle unutulan bölgelerde yaşayan İmparatorlukların toplum kültürünü yansıtan birçok gösterge toprak altında saklı durmaktadır. Bir dönemin önemli uygarlıklarına; Hitit, Asur, Makedonya, Roma, Bizans gibi imparatorluklarına ev sahipliği yapmış olan Antik Satala kenti, Gümüşhane ilinin Kelkit ilçesine bağlı Sadak köyünün sınırları içerisinde yer almaktadır. Antik kentte bugüne kadar derinlemesine bir çalışmanın yapılmamış olmasından dolayı, Antik Dönem’de Anadolu ve Kapadokya’dan Karadeniz’e açılan kapısı ve diğer iç bölgeleri birleştiren stratejik yapısıyla önemli bir yerleşim alanı durumunda olan kent, bugün halen yer altından tarihi zenginlikler saklı durumdadır. Bu nedenle bölge coğrafyasının zenginliğini ortaya çıkarmak ve bunu dünya kültürüne kazandırmak için çalışma yapılması önemli bir gerekliliktir. Antik Satala Kentinde bulunan ayak izleri ile burda Erken Bronz Çağına kadar yerleşim alanı olduğunu görmek mümkündür. Satala Antik Kenti Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından 3. Dereceden sit alanı (3. Dereceden sit alanı, tarih öncesinden günümüze kadar gelen çeşitli medeniyetlerin ürünü olup yaşadıkları devirlerin sosyal, ekonomik, mimari ve benzeri özelliklerini yansıtan kent ve kent kalıntıları, kültür varlıklarının yoğun olarak bulunduğu, sosyal yaşama konu olmuş veya önemli tarihi hadiselerin cereyan ettiği yerler ve tespiti yapılmış tabiat özellikleri ile korunması gerekli alandır.) olarak belirlenmiştir. Satala ve çevresinde bugune kadar sistematik ve geniş çaplı bir arkeolojik kazı yapılmamıştır. Dolasıyla Satala ve çevresi hakkında söylenenler daha çok gözlem ve yüzey araştırmalarından ibarettir. Bu noktada sistematik bir arkelolojik bir çalışma sonucunda Satala hakkında geniş bir bilgiye ulaşılabilir. http://turizm.gumushane.edu.tr/tr/sayfa/g%C3%BCm%C3%BC%C5%9Fhanede-turizm/satala-antik-kenti/

PictographProvisioning Altitude 0 ft

PictographCampsite Altitude 0 ft

Kamp için uygun, çeşme yok ama köye yakın,