2019-05-11 Volta per el Moixeró

May 16, 2019
May 2019

near Pedra, Catalunya (España)

Refugi Serrat de les Esposes (1.505m) - Coll de Trapa (1.822m) - Coll de Pendís (1.781m) - Ref. Sant Jordi (1.565m) - Coll d'Escriu (1.504m) - Gréixer (1.100).
Una vota força completa per la serralada del Moixeró.
Vam deixar el cotxa al parking inferior de Gréixer (Pont de Sant Nazari), allà havíem quedat amb un taxi que ens va porta (passant el túnel del Cadí) fins els Plans de Pi (1.640m) a prop del Ref. del Serrat de les Esposes.
A partir d'aquí deixem el camí de Riu a Coll de Pendís que es el que hem fet en vehicle i anem seguin la pista de Set Fonts, passem el Coll de Trapa i comencem a baixar-lo fins l'encreuament (1.770m) que si volem ens porta directa al Coll de Pendís.
Nosaltres vam voler anar a buscar el GR107 a la Pleta del Cortals (1.616m), molt a prop del Ref. dels Cortals d'Ingla i d'allà començar a pujar seguin el GR fins el Coll de Pendís.
A partir d'aquí es anar baixant fins el Ref. St. Jordi, allà vam agafar el camí de la Font del Faig (que segueix sent el Gr107) i arribem a la casa d'Escriu ( ara restaurada) i a partir d'aquí torna a fer pujada fins arribar al Coll d'Escriu. Nosaltres ho vam fer seguin la pista, també hi ha opció a seguir el GR107, que es un trajecte més curt, però força mes costerut.
Una vegada a dalt, es anar seguin la pista que ens portarà tot baixant fins a Greixer.
Es una caminada de muntanya que no et deixara indiferent, aquesta variant que hem fet té el gran handicap que hi ha molta baixada i per això els genolls protesten o seu.
Però malgrat tot, es una magnifica caminada.