2019-02-24 WT Dréhance Rotsen langs de Lesse (Originele wand)

Photo of2019-02-24 WT Dréhance Rotsen langs de Lesse (Originele wand) Photo of2019-02-24 WT Dréhance Rotsen langs de Lesse (Originele wand) Photo of2019-02-24 WT Dréhance Rotsen langs de Lesse (Originele wand)

October 24, 2021
October 2021

near Dréhance, Wallonia (Belgique)

Anseremme, Place Baudouin 1er

Vertrek vanuit Anseremme en volg je de Lesse voor een tijdje. Na een half uurtje wandelen, steken we de Lesse over en hebben we een pittige klim van ongeveer 200m tot op de rotsen van la Nausée. Boven aangekomen heb je een prachtig uitzicht op de overkant en de Lesse.

Verderop kom je aan de Rocher Du Castel, een rotsopening met uitzicht. Op een zonnig plekje kun je bovenaan eten. Je stijgt nog even naast de rots omhoog en daalt even later zigzaggend af via een bergpaadje. Je passeert er het hotel Castel in Pont-à-Lesse. Hier kan je halt houden om iets te nuttigen, maar informeer of het open is. Beneden aangekomen, passeer je nog een kleine ruïne en indrukwekkende grotopeningen, helemaal uitgehold onderaan de rots, genaamd de Trou Magritte.
Verderop loop je verder richting Lesse waar je een voetgangersbrug oversteekt. Je wandelt naast de Lesse en, aan de overkant van de rechteroever, zie je boven de rotsen het mooie kasteel van Walzin. Je steekt de Lesse over via de spoorwegbrug en wandel langs de rechteroever. Je komt even verder aan, aan de Cirque van Chaleux. Dit zijn de rotspieken die je ziet rond het gehucht Chaleux.
Je verlaat hier de Lesse en je hebt hier terug een pittige klim omhoog. Boven krijg je weer een mooi uitzicht op de Cirque de Chaleux.
Je loopt door akkers richting de Ferme de Sûre naar Dréhance. Al snel verlaten je Dréhance en dalen je af door de velden en kom je al snel op een kronkelend bospaadje, met dassenburcht. Het pad gaat op en neer en uiteindelijk komen je in het gehucht Hordenne. Links zie je een kasteel en verderop nog een kapel. Je steekt de baan over, daalt via een bosweg en loopt tot aan de Maas in Anseremme.

Na de wandeling kan je nog iets drinken in L’ Atmosphère Côté Meuse. Zeker een goed adres voor het avondmaal.