2018-12-29 - Espluga de Cuberes

4 mi
December 31, 2018
December 2018

near Gerri, Catalunya (España)

Ja feia temps que volia apropar-me a aquest indret. Cada cop que vaig al barranc de l'Infern els assenyalo aquest magnífic lloc als acompanyants amb els que vaig i proposo que imaginin com havia de ser la vida en aquest poblat. Segur que gens fàcil.

Sempre m'havia tirat enrere pensant que la pista estaria molt pitjor. Sí que és veritat que cal tenir cura amb la conducció, i és molt preferible anar-hi amb 4x4, però nosaltres hi vam anar amb la Kangoo de la Kata i no vam tenir problemes. Important avaluar el cabdal del Riu Major, ja que s'ha de creuar amb el cotxe.
Si no tenim 4x4 i no ens volem arriscar amb el cotxe, aleshores l'excursió s'allarga considerablement.

Pels qui ens agrada l'escalada a Collegats, aquesta sortida és fantàstica per tenir un punt de vista diferent de les nostres parets preferides. Tindrem bones vistes del Tossal de l'Àguila, Pic de la Geganta, Paret del Pessó, Circ del Pessó, Paret del Diable... i a l'horitzó hi distingirem també la Serra del Montsec amb les debilitats de Terradets i Montrebei. Tot un espectacle!!