2018-0705 Terchová - Diery - Pod Tanečnicou - Diery - Terchová

Photo of2018-0705 Terchová - Diery - Pod Tanečnicou - Diery - Terchová Photo of2018-0705 Terchová - Diery - Pod Tanečnicou - Diery - Terchová Photo of2018-0705 Terchová - Diery - Pod Tanečnicou - Diery - Terchová

October 28, 2018
July 2018

near Terchová, Žilinský (Slovenská republika)

Na pátek byl předpovídán déšť, prohodili jsme proto a modifikovali túry v Malé Fatře. Ve čtvrtek - ve státní svátek - jsme se vydali do Dier. Místními částmi Terchové jsme šli asi 1,5 km do Bieleho Potoka, kde začíná túra do Dolných Dier. Z Ostrvného jsme šli jednosměrnou žlutou cestou Dolnými Dierami s chodníky a žebříky. Po stoupání lesem jsme odlovili u vyhlídky kešku.
Na rozcestí Podžiar jsme přešli na modrou jednosměrnou cestu Hornými Dierami s větším množstvím železných lávek, žebříků a řetězů. Turistů bylo tolik, že před žebříky byly fronty.
Od žebříků jsme si odpočinuli na společném úseku modré a zelené značky Pod Palenicou - Pod Tesnou Rizňou. Dále jsme pokračovali jednosměrnou modrou, kde se také vyskytují žebříky a řetězy. Pod Tanečnicou byl krásný výhled na Malý Rozsutec včetně pohledu na turisty zdolávající Malý Rozsutec s využitím řetězů. Pokračovali jsme do sedla Medzirosutce, z něhož lze vystoupat na sever na Malý Rozsutec a na jih na Veľký Rozsutec. My jsme se vrátili po modré a jednosměrné zelené Pod Tesnou Rizňu. Po svačině jsme se vrátili po zelené (bez žebříků a řetězů) do sedla Vrchpodžiar, do Štefanové a zpět a ke kolibě Podžiar, u níž jsme si dali palačinky a kofolu.
Po modré po naučné stezce Dolné Diery jsme se vrátili k hotelu Diery a po chodníku k našemu hotelu Gavurky. Večeřeli jsme opět v Jánošíkově kolibě.