2018-0702a Lipt. Osada, Korytnica-kúpele, rozc. - Korytnica - Donovaly

Photo of2018-0702a Lipt. Osada, Korytnica-kúpele, rozc. - Korytnica - Donovaly Photo of2018-0702a Lipt. Osada, Korytnica-kúpele, rozc. - Korytnica - Donovaly Photo of2018-0702a Lipt. Osada, Korytnica-kúpele, rozc. - Korytnica - Donovaly

October 28, 2018
July 2018

near Korytnica, Žilinský (Slovenská republika)

Z Ružomberka jsme odjeli do Korytnice (severozápadní hřeben Nízkých Tater) pozdějším autobusem v 9:00 směr Bánská Bystrica. Z rozcestí jsme se po silnici dostali do opuštěných lázní Korytnice. Znali jsme je z videa. S překvapením jsme zjistili, že část lázní (penzion Svatopluk) a pramenů je obnovena.
Chvíli jsme váhali, zda se nevydat původně plánovanou trasou lesy Nízkých Tater do Donoval. Vzhledem k předchozímu náročnému dni jsme se však vrátili na rozcestí, kde jsme ráno vystoupili z autobusu. Chvíli jsme stoupali po hlavní silnici do Donoval a potom jsme pokračovali okrajem Velké Fatry po žluté a cyklistické trase nad silnicí do Donoval.
Donovaly jsme prošli od severu nad bobovou dráhou a pod kabinovou lanovkou Na Novou hoľu. Obědvali jsme halušky v restauraci Stodola. Po krátké procházce vesnicí k hotelu Residence jsme odjeli autobusem do místní části Ružomberka Biely potok.