20171103 | Balade Saint-Martin | Crupet | Buche | Purnode |

Photo of20171103 | Balade Saint-Martin | Crupet | Buche | Purnode | Photo of20171103 | Balade Saint-Martin | Crupet | Buche | Purnode | Photo of20171103 | Balade Saint-Martin | Crupet | Buche | Purnode |

November 3, 2017
November 2017

near Crupet, Wallonia (Belgique)

Park 'n hike @ Eglise St Martin , Crupet
gps: Rue Haute 10, 5332 Assesse
Zelf uitgetekend op Wikiloc. Sommige openstreetview stippelpaadjes waren volledig verwilderd (varens en braam). Erdoor! -)
Hing vol jachtborden voor net vandaag. Ook lekker stuk wildwandeling door terrein watervoorzieningsmy.
Inderdaad een prachtig dorpje. Klein Zwitserland. Erg stevig en lang klim- en daal werk. Aanrader!

Crupet

Le Bocq

PictographCave Altitude 740 ft

Dag Henny,
    Ik neem je kritiek ter harte en zal op mijn profielbeschrijving toevoegen dat mijn hikes niet voor hondepootjes bestemd zijn. De bramen zijn al wel vermeld. Ik teken mijn paden op openstreetmaps, welke (vooral in Wallonie....) dikwijls niet onderhouden worden en dus dichtslibben.
    Wat betreft de jacht: de jagers kwamen uit het bos, en ik kreeg een volmondig "oui" op mijn vraag of het bos veilig was.

Klein Zwitserland is een gebied rond Binkom, Vlaams-Brabant 😄

En in mijn travelogue geef ik zelf aan dat paden vol bramen lagen. Erdoor! Schreef ik zelfs. En voor een 60jarige met slechte knieën is dit wel degelijk stevig klimwerk. Ik heb daarna 3 dagen moeten recupereren...

• Photo of Henny De Kuyper
    Henny De Kuyper Jan 17, 2019

Dag Trikke, zou ik ook vermelden dat het niet voor hondenpootjes is. Ik begrijp nu ook waarom je de jachtmelding genegeerd hebt, maar misschien dan toch beter om je "foert" dan aan te passen. Als wandelaar moeten we immers het goede voorbeeld geven en met het negeren van de jachtaffiche geef je een verkeerd signaal. Ik ben een Ardenner weekend wandelaar en ben al heel wat geconfronteerd geweest met jagers die zelfs de jacht niet hadden aangeven.
    Inderdaad, voor een 60-jarige met slechte knieën is dit stevig klimwerk.
    Geniet van Klein Zwitserland in Binkom :)

Staat er al op, Henny 🤗

• Photo of Henny De Kuyper
    Henny De Kuyper Jan 19, 2019

oeps, heb per ongelijk mijn commentaar verwijderd ipv dit positiever aan te passen . :)

• michel.becquevort Jun 15, 2020

Très jolis parcours en forêt et le long du Bocq. Calme et peu fréquenté. Je recommande vivement!

• Photo of mariella.rinaldi
    mariella.rinaldi Jul 12, 2020

Super balade. Je l'ai faite à l'envers😏... merci

• Photo of mariella.rinaldi
    mariella.rinaldi Jul 12, 2020

Super balade ! Merci

Trikke Van Roey Jul 12, 2020

mais avec plaisir, Mariella. Je me souviens bien de cette ballade... un peux de parcours ou on ne peu pas entrer... aventure!

• Photo of Nathalie Vandenhoudt
    Nathalie Vandenhoudt Aug 8, 2021

Magnifique balade. Par contre, j’ai eu un soucis vers le 3km car le sentier était difficile à voir à travers les fougères et les ronces et ensuite, je ne l’ai plus vu du tout… du coup j’ai rejoint l’autre côté de la balade et je l’ai faite à l’envers et au retour, j’ai tourné plus tôt afin de rejoindre la zone où je ne trouvais pas le sentier et retourner vers Crupet. Bref, on y arrive toujours et il y a pire comme région pour se perdre 😉.