2017-03-11 Grdoselski kanjon vol.1 (HR)

Photo of2017-03-11 Grdoselski kanjon vol.1 (HR) Photo of2017-03-11 Grdoselski kanjon vol.1 (HR) Photo of2017-03-11 Grdoselski kanjon vol.1 (HR)

April 15, 2023
March 2017

near Grdoselo, Istarska (Hrvatska)

Moje prvo istraživanje ovog bisera Istre. Krenula sam iz Grdosela-izvor Malenica-ruševine Zelengrada-spustila se u kanjon uz Grdoselski potok-Črni puč- Mali slap i natrag kroz kanjon.

Parking kod Crkve u Grdoselu, prvo sam obišla izvor, a onda krenula u kanjon uz potok do izvora Malenica, malo nakon izvora su sedreni slapovi Malenica. Staza dalje ide djelom koji izgleda kao džungla u proljeće i ljeto, a ima mjesta gdje se preskače preko potoka, te se na kraju dolazi do ruševina Zelengrada. Oko ruševina se može obići, ali se treba biti oprezan jer se nalaze na samoj litici!
Spuštanje u kanjon je najzahtjevniji dio jer se više ne uređuje i treba biti vrlo oprezan!
Dolazi se do Grdoselskog potoka, a prvi slap se zove Crni puč gdje je nekad bilo uređeno kupalište no nažalost sve je zapušteno.
Hodanjem uz potok ima nekoliko mjesta gdje se treba preskakat ili preći potok, pa treba biti oprezan, inače uživajte u predivnom koritu potoka i njegovih formacija.
Na prvom spajanju dva potoka je mjesto gdje se ulijeva potok sa slapova Pećine, nakon toga ćete naletjet i na ruševine, nekadašnjih mlinova koji su se ovdje nalazili.
Iduće spajanje potoka je potok koji dolazi sa Velog slapa Butoniga i ovdje treba preći potok, te dolazite do livade koja vas vodi do Malog slapa Butoniga.
Vraćala sam se istim putem do Zelengrada, al onda strmom stazom prema Grdoselu, te preko livade i dalje označenom stazom preko dina od lapora, što je još jedan naporan uspon. Izlazi se pod grobljem i dalje se opet dođe do Crkve gdje su parkirani auti.

Slapovi su aktivni samo nakon jake kiše i to u kasno proljeće!
Ne preporučam ići nakon jakih kiša - zbog blata, niti po ledu.

Inaće ovdje sam bila 5 puta i svaki put me iznova oduševi.

Upozorenje: slapovi su aktivni samo nakon sezone kiše, najbolje ići u proljeće.