20160407 | Route Samson | Andenne | Namêche | Goyet | Thon |

Photo of20160407 | Route Samson | Andenne | Namêche | Goyet | Thon | Photo of20160407 | Route Samson | Andenne | Namêche | Goyet | Thon | Photo of20160407 | Route Samson | Andenne | Namêche | Goyet | Thon |

April 7, 2016
April 2016

near Samson, Wallonia (Belgique)

parcours uitgekozen door koene kompaan DA.
start: Kruidenierswinkel van Namêche. Rue du Bief 2, 5300 Andenne.
parking: rechtover de winkel.
bron: Lannoo wandelboek Namen.
aard: luswandeling.
afstand: 10km
aard trail: dorpswegen 20%, boswegen 30% veldwegen 40%, klimwerk 10%.
wegwijzer: nada
après-trail: Mi.Di's brasserie. Rue des Combattants 79, Sclayn. Lekerrrr Asperges à la Flamande :)
mijn gedacht: grandioze wandeling, uitdagend voor en 58jarige. Stevig omhoog en omlaag, prachtige dorpjes, prachtige landschappen. Als toetje: een klimpartij over rotstrappen aan de grotten van kweenimeer, en een stevig steile afdaling naar het laagste punt van een valleitje. Magistraal.

Photo ofPanoramische verzichten vanaf de top Photo ofPanoramische verzichten vanaf de top Photo ofPanoramische verzichten vanaf de top

Panoramische verzichten vanaf de top

Goyet

PictographMonument Altitude 676 ft

Kasteel van Goyet

PictographSummit Altitude 571 ft

Grottes de Goyet: de klimpartij!

Photo ofBois Miler, met kunstwerk 'Le cor d'Alfred' Photo ofBois Miler, met kunstwerk 'Le cor d'Alfred' Photo ofBois Miler, met kunstwerk 'Le cor d'Alfred'

Bois Miler, met kunstwerk 'Le cor d'Alfred'

PictographTree Altitude 564 ft
Photo ofBois de Mâle Plume | de straffe décente Photo ofBois de Mâle Plume | de straffe décente Photo ofBois de Mâle Plume | de straffe décente

Bois de Mâle Plume | de straffe décente

PictographMonument Altitude 433 ft

Une drôle de chapelle / route / construction

• Photo of WouterN
    WouterN Mar 6, 2018

Way more enjoyable then I had anticipated.
    Beautifull nature sections (with a few stunning views) and paved roads go hand in hand on this one.
    There is only one paved section that is a bit too long but traffic there was minimal and it came as a welcome relaxing part as some of the climbs and descents are very demanding!
    We did encounter one path between two fields which had been barricaded but it is still possible to get in, just beware of the barbed wire... ;-)
    I highly recommend this one!

• detry.joel67 Apr 2, 2018

Début de la ballade très sympas, mais arrivé à thon , le retour se fait en majorité sur la route le long de la rivière. Dommage , alors qu’il y a une belle campagne aux alentours. C’est de ma faute ,si j’avais bien regardé le parcours avant de partir , je ne me serais pas aventurer sur ce trajet. Vous voilà prévenus.

• jellemoerenhout Jun 24, 2018

Mooi begin maar naar het einde toe te lang langs grote baan

• Photo of chelimero
    chelimero Feb 17, 2019

Très belle balade. Points de vue magnifiques, châteaux et belles bâtisses. Dommage que la fin se déroule en partie sur chaussée dangereuse.

Trikke Van Roey Feb 17, 2019

Bonsoir chelimero. Merci pour le compliment. Je desine tous les parcours moi-meme sur openstreetmap. Le grand désavantage: il faut savoir retourner au point de départ. Et comme je suis trop vieux pour me creuser des nouveaux chemins, je dois prendre ce qui existe.... Et souvent c'est un National....

• Photo of Liendw
    Liendw Aug 22, 2020

Het was een aangename route, zitten enkele prachtige stukjes in zoals uitzicht na de lange trappen en door het woud lopen. Het stukje langs de koeienweide was niet meer toegankelijk (overgroeid en nog meer prikkeldraad), gelukkig is een kleine omweg via de straat mogelijk. Niet aan te raden met kinderen, want zoals gewoonlijk geen voetpaden en langs de, soms vrij drukke, wegen is het in de goot lopen. Bedankt voor de waypoints, zo sloegen we de Maria in de grot niet over!

• Photo of liesbeth.vp
    liesbeth.vp Oct 27, 2020

Is this one ok to do with dogs? :)

Trikke Van Roey Oct 27, 2020

hallo Liesbeth. deze is 4 jaar oud. ik herinner me de hike nog, maar niet of ze hondvriendelijk was. de meeste van m'n hikes bevatten nogal wat avontuurlijke verrassingen, waarbij braamstruiken niet steeds gemakkelijk te vermijden zijn.
    misschien even vragen aan de laatste volger (die zei dat de wei een ramp is)

• Photo of liesbeth.vp
    liesbeth.vp Oct 27, 2020

Bedankt!

• Ntone Jun 7, 2023

Opgelet - grot is niet meer toegankelijk wegens afbrokkelen rotswand. Aan trappen voor grot op de baan blijven en verder op route aansluiten.
    Route loopt deels over privé terrein.

Trikke Van Roey Jun 7, 2023

Nothing in life is constant but change. Ik herinner mij dit avontuur als was het gisteren.
    Door de vele hindernissen hebben we stevig moeten inproviseren. En dat is dan net het plezantste aan hiken 😁