2016-07-02 - Ötschergräben napsütésben és viharban

Photo of2016-07-02 - Ötschergräben napsütésben és viharban Photo of2016-07-02 - Ötschergräben napsütésben és viharban Photo of2016-07-02 - Ötschergräben napsütésben és viharban

July 6, 2016

near Wienerbruck, Lower Austria (Austria)

Szédülősek, tériszonyosok számára nem javasolt, túrabot és bakancs jól jön a teljes hosszon! Tartalék száraz cipő, ruha, ESŐKABÁT nélkül extra kaland.
Eurlaufklause vasúti megálló közelében parkoltunk, innen a Mariazell-i vasúton Wienerbruckig vonatoztunk (a menetrend miatt ez az irány célszerű). Napsütéses szép időben a teljes távot céloztuk meg, de a Mariafall vízesést kissé elhagyva elkezdett esni az eső. Ez később komoly felhőszakadássá alakult villámlással, dörgéssel (a cipőnkben ált a víz, negyedik napja száradnak). A lezúduló vízzel sodort kövek előttünk és mögöttünk is elmosták az amúgy is keskeny ösvényt több helyen (az omlásos képen az "út" kb fél méter széles, alatta szakadék), ezért inkább visszafordultunk és a félútnál lévő büfénél kijöttünk. Az esőkabátunk nem sokat ért, mert a hátizsák miatt elöl nem tudtuk zárni, ezért gyakorlatilag teljesen átáztunk.
A Mirafall vízesésről készültek képek a vihar előtt és fél órával később, már "csak" esőben - az összehasonlítás véget!
A "nehéz" jelzést a meredek partoldalban helyenként magasan futó igen keskeny és morzsalékony (nekünk vihar mosta) ösvény és a felhőszakadás miatt kapta.

vízerőmű

PictographProvisioning Altitude 0 ft

Kijárat félúton büfével

PictographWaterfall Altitude 2,385 ft

Mirafall

A vízesésről készült képekfelhőszakadás előtt és után. A vízhozam látványosan megnőtt! A harmadik képen a folyó felsőbb részéről zúduló hordalékos ár, szélén a vízesés viszonylag tisztább becsatlakozása. A vihar előtt a teljes folyó kristálytiszta, átlátszó volt - ittunk is belőle.

Visszafordulási pont

Körülbelül itt fordultunk vissza. Kezdetben egy valamennyire kihajló szikla alatt kerestünk "menedéket" a kifeszített drótkötélbe kapaszkodva az eső és főleg a lesodródó kövek elől. Előttünk erős kőfolyás volt, az ösvény ismeretlen, nem tudtuk a hosszát, minőségét. Mögöttünk is volt omlás, de azt az utat legalább már jártuk, feltételeztük, hogy valamenniyrejárható maradt. Kép itt nem készült, az eső kezdetén elraktuk a gépeket és most a viharban, pattogó kavicsok között eszemben sem volt elővenni.

durva erózió

A keményebb sziklás rész másik oldalán a meredek vízmosás erősen rombolja a lazább, omladékos talajt.

PictographCar park Altitude 2,559 ft

parkoló

Az Erlaufklause vasúti megállótól kb. fél km-re lévő parkoló. Egész napra 4.-€

PictographLake Altitude 2,549 ft

tározó gátja

Meglepően magas/mély gát, mögötte szép tó.