2016-05-15 Peña Montañesa

May 19, 2016
May 2016

near Oncins, Aragón (España)

Ruta circular des de Oncins. Sortirem pel costat de l'ermita de la Magdalena ( PR HU 139) a buscar la surgència d'on s'abasteix el pobla a la Lojafuente ( B. de san Pablo ) d'alli sense camí anirem a buscar el sender que puja de Sant Beturian . Un cop al sender pujarem direcció a .... A l'alçada del pluviòmetre deixarem els sender per anar a l'esquerra a buscar l'entrada a la Faja Alta ( esta darrera d'un tancat metal.lic per a besties . Baixarem per un pas empedrat a la faixa i que no deixarem fins a tornar el sender que em deixat abans . Passarem la canal Mayor i ens dirigirem al Pinar . I un cop allí , pujarem decididament al cim seguint fites per un camí molt pedregós .
Un cop fet el cim ens dirigirem a buscar la canal de la Feixeta per un baixarem fins a la Collada . Seguirem per la pista direcció a Ciresa tot seguint el PR HU 139 que anirà rodejant la Peña pel seu peu fins a Oncins .
Notes :
Me va costar molt trobar la bifurcació per anar a buscar la Faixa Alta per això fa un tom molt tancat i que es pot evitar .
Tampoc vaig saber trobar el pujador pel barranc de San Pedro per sobre de la surgència i per això faig un flanqueig cap a la dreta sense massa camí .

classificació : es classifica de difícil , per la tartera de baixada i perquè costa trobar l'entrada de la faixa i també es va sense cami definit un cop em passat el B. de Sa Pablo .