2015-03-14 wibrin - achouffe

March 15, 2015
March 2015

near Wibrin, Wallonia (Belgique)

Vanuit Wibrin staken we de vlakte over naar het dal van de 'rau du pré lefèbre'. Dit dal werd volledig verwoest door de mens. Je moet er dan ook door de modder ploeteren. Niet veel moois aan te zien.

Na het oversteken van de rue de la Statte belanden we in het woeste, niet onderhouden dal van de rau de Chevral. Opgepast, het pad was letterlijk weg. We moesten ons letterlijk een weg banen door dit dal. Het tempo was hierdoor laag. Maar, toegegeven, dit was het mooiste stuk van de wandeling. Je passeert er burchten van bevers en afgeknaagde bomen en dikke takken. Het laatste deel van dit dal is een mooi begaanbaar pad tot in Achouffe waar alles is ingericht voor de toerisme.

Naast een forelrestaurant gaan we terug de bossen in in het dal van de Eau de Martin Moulin. Een mooi stukje. We klimmen uit het dal en gaan doorheen de bossen terug in de richting van Wibrin. De laatste paar kilometers zijn helaas verhard.

Mooie en uitdagende wandeling. Ingekorte versie van: