2014-07-04 Maboge - Bérisménil - Le Hérou

Photo of2014-07-04 Maboge - Bérisménil - Le Hérou Photo of2014-07-04 Maboge - Bérisménil - Le Hérou Photo of2014-07-04 Maboge - Bérisménil - Le Hérou

July 4, 2014
July 2014

near Maboge, Walloon (Belgique)

Stevige avontuurlijke wandeling met vele kleine padjes waar je zo aan voorbij loopt met begroeiing tot aan de schouders. Afdaling van Le Hérou aan kettingen. Hier mag je geen hoogtevrees hebben! Doe deze wandeling enkel als het een tijdje droog is geweest. Met een hoge waterstand zal je stukken niet kunnen passeren.
Op het einde zijn we de Ourthe ook overgestoken (dit was gepland). Natte voeten dus!

Onze fouten heb ik eruit gehaald, vandaar dat de tijd wat langer is.
Moeilijk te vinden padjes heb ik aangeduid. Doe

PictographRisk Altitude 919 ft

Afdaling aan de ketting

Padje moeilijk te vinden

Oerthe overgestoken door het water

Bij lage waterstand komt het water niet tot kniehoogte. Vermijd dit te doen als het pas heeft geregend of bij hoog water.

Padje moeilijk te vinden

Onverhard Pad

Pauze naast de kerk

Even gerust in de schaduw van de kerk. Als je iets doorloopt, aan de andere kant van de kerk is een mooi hutje. 20m verder, maar we zagen dat toen pas natuurlijk.

PictographPicnic Altitude 1,242 ft

Picknick

Picknick met het mooiste uitzicht over de heuvelruggen waar de Ourthe tussendoor meandert. Hier staat een bankje

• bobby040 Mar 19, 2018

Leuke afwisselende route, het uitkijkpunt en ketting naar beneden waren erg leuk. Even verderop langs de muren af ook erg uitdagend. Prima te doen met de hond, althans voor mijn herder, die was stukken behendiger dan wij op dit terrein :-D

• molensloot May 18, 2018

Mooie afwisselende route. Het pad bij vertrek uit Maboge wordt niet meer onderhouden, hier is het even opletten.