2014-02-16 Malmedy - Bevercé

February 16, 2014
February 2014

near Malmédy, Walloon (Belgique)

Dit was een moeilijke wandeling. Sommige hellingen zijn zo steil dat we moesten kruipen om boven te geraken. Daarbij heeft het de ganse dag geregend. Er was heel veel modder.
In Malmedy vertrokken we over de kruisweg het bos in tot aan de camping waar we Le Trô Maret in de Warche vloeit. We volgden Le Trô Maret een kleine vier kilometer stroomopwaarts. Dit deel mag gerust een van de mooiste van de provincie worden genoemd. Op het hoogste punt van de wandeling, bij het verlaten van Le Trô Maret hebben we een kleine km op verharding gewandeld. Bij het terugkeren passeerden we Ferme Libert en kruisten we een mountainbike parcours.

Eens terug aangekomen in de bewoonde wereld in Malmedy passeer je op een bepaald moment aan je linkerzijde een zwembad. Net daarna is er nog een stevige en net iets te steile kuitenbijter. Hou daar rekening mee.

PictographCampsite Altitude 1,173 ft

Camping

PictographPicnic Altitude 1,675 ft

hutje

PictographReligious site Altitude 1,189 ft

Kruisweg

Mountainbike parcours

Picknick

Een oude stal, jammer dat mensen er hun behoeften komen doen. We hebben staande gegeten, maar we stonden droog.

PictographBridge Altitude 1,380 ft

Pouhon des Cuves

• Photo of leontruus
    leontruus Mar 23, 2014

Topper! Heel mooie afwisselende tocht met lekker steile klimmetjes.
    Stuk verharde weg hebben we nog vervangen door een mooi bospad.

• schomus michel Sep 3, 2017

cette promenade passe par des propriétés privée donc pas autorisée

a travers des propriétés privées interdit

• Photo of sabrina@olivier
    sabrina@olivier Oct 20, 2018

Hele mooie route met veel afwisseling. Soms een flinke klim omhoog. Het laatste stuk over de weg wel wat saai