2014-02-01 WT Annevoie Warnant 22 km

Photo of2014-02-01 WT Annevoie Warnant 22 km Photo of2014-02-01 WT Annevoie Warnant 22 km Photo of2014-02-01 WT Annevoie Warnant 22 km

1992
February 11, 2014
February 2014

near Annevoie-Rouillon, Walloon (Belgique)

Vanuit Annevoie-Rouillon vertrekt de wandeling. Het regent een beetje, maar wij schrikken er niet van af. Daarom is het ook hier en daar wat slijkerig. Het eerste stuk loopt over een brede weg. We wandelen richting Yvoir, en dalen af langs een smal slijkpad. Erna volgen we de ravel, passeren er het oud stationnetje van Warnant, en houden halt bij Gigi. De oude vrouw neemt haar tijd om iedereen van drank te voorzien. Ze is al heel oud en moe en hier moet je wel geduld hebben eer alles geregeld is. We eten er onze bokes en vertrekken dan verder door de bossen van Warnant. Ondertussen regent het niet meer. We passeren een ruwer gedeelte tussen de rotsen en zien er een stijle gevaarlijke ingang van een grot die afgesloten is. Verderop hebben we dan het uitzicht van het dorp waar we net nog waren. We dalen af en komen aan een splitsing waar je terug naar annevoie kan, maar wij nemen een ander pad dat ons naar een klein gehuchtje van Bioul brengt. We steken de baan over, wandelen even door een privedomein, en arriveren even later terug aan ons beginpunt, waar sommigen nog in Café La Forge iets drinken, met de helft van de groep doen we nog een extra lus. We wandelen even door een gebied waar vele weekendhuisjes staan, echter wel allemaal vervallen en velen verlaten. We komen op het hoogste punt waar we het zicht op de Maas hebben, met beneden Godinne, en in de verte Yvoir. Hier kan je ook iets nuttigen, in les 7 meuses, iets chiquer kader, maar wij gaan verder en dalen dan verder af via de gr 654 die hier passeert. Nog enkele haarspeltbochten afdalen, langs de tuinen van Annevoie, en dan terug naar Annevoie-Rouillon waar we nog even langs cafe La Forge gaan.

PictographProvisioning Altitude 831 ft

Brasserie les 7 meuses, www.les7meuses.be

PictographProvisioning Altitude 466 ft

cafe chez Gigi oude vrouw